شناسهٔ خبر: 26732639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

توقف ثبت سفارش واردات با ارز رسمی

یک مقام آگاه گفت: در راستای اولویت‌بندی تخصیص ارز بر اساس دستور وزیر صنعت ثبت سفارش واردات کالا با ارز رسمی متوقف شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، یک مقام آگاه در مورد توقف ثبت سفارش کالا با ارز رسمی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای خواستار شده تا ثبت سفارش‌ واردات کالا با نرخ ارز رسمی که هنوز ارز به آنها تخصیص داده نشده در راستای بررسی و اولویت‌بندی متوقف شود.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر صنعت اعلام شده است تا به دلیل محدودیت منابع ارزی و در راستای تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه و کالاهای ضروری، فرآیند تخصیص ارز از دفاتر تخصصی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده انجام شود و متقاضیان ارز رسمی برای واردات از این دفاتر مجوز بگیرند.

این مقام آگاه با بیان اینکه از آنجا که بانک‌ها صلاحیت تشخیص برای تخصیص ارز به متقاضیان را ندارند این تصمیم اتخاذ شده است تا تخصیص ارز براساس اولویت‌بندی‌های انجام شده و براساس تشخیص دفاتر تخصصی تعریف شده در وزارتخانه‌ها به متقاضیان هر بخش داده شود.

وی افزود: پیش از این تخصیص ارز به بانک مرکزی واگذار شده بود.

این مقام آگاه دولتی اظهار داشت: بنابراین با دستور جدید وزیر صنعت ثبت سفارش‌های انجام شده برای واردات کالا باید متوقف شود تا اولویت‌بندی‌ها مشخص شود و احتمالا متقاضیان برای ثبت سفارش‌های جدید با ارز رسمی باید ابتدا اولویت‌بندی انجام دهند و سپس ثبت سفارش کنند.

براساس این گزارش روز گذشته در سامانه جامع تجارت اعلام شد، بنا به تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، 8 دفتر شامل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه - تخصیص ارز ، دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات تخصیص ارز ، دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی تخصیص ارز، دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی - تخصیص ارز ، دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی - تخصیص ارز ، دفتر صنایع نساجی و پوشاک تخصیص ارز، دفتر صنایع برق و الکترونیک تخصیص ارز و دفتر صنایع معدنی تخصیص ارز به عنوان دفاتر مجوز دهنده در رابطه با تخصیص ارز دولتی مشخص شدند.

منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما