شناسهٔ خبر: 26732520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 شهردار تبريز خبر داد؛

توسعه فضاي سبز؛ رويکرد اصلي شهرداري تبريز

تبريز-توفيقي

شهردار تبريز گفت: توسعه فضاي سبز شهري رويکرد اصلي شهرداري تبريز در سال جاري است.

مهندس ايرج شهين باهر در آيين بهره‌برداري از پارک قازان تبريز ضمن قدرداني از پرسنل شهرداري منطقه 2 تبريز اظهار کرد: اين پارک جزو معدود پارکهايي است که در زمان افتتاح و بهره‎برداري از آن، مي‎توان از سايه درختانش استفاده کنيم، چرا که زمين پارک از باغ به فضاي عمومي تغيير کاربري داده شده و به وجود اين درختان در اين پارک نمي‎توان ارزش ريالي گذاشت.

وي افزود: در احداث پارکها، بايد درختکاري کرد و منتظر رشد درختان باشيم که اين روند چندين سال طول خواهد کشيد اما در اين پارک که با تملک باغهاي موجود در شهر افتتاح شده، شاهد درختان چندين ساله هستيم که بايد از صاحبان قبلي اين املاک جهت نگهداري از درختان قدرداني کرد.

مهندس شهين باهر با بيان اينکه توسعه فضاي سبز شهري رويکرد اصلي شهرداري تبريز است، ادامه داد: احداث پارکها و فضاهاي عمومي هزينه‌بر خواهد بود اما با اين وجود لازمه زندگي در شهرهاست که شهرداري تبريز در چند ماه گذشته توانسته پنج پارک محله‎اي افتتاح کند.

وي همچنين ادامه داد: در برنامه بودجه سال 97، احداث 10 پارک محله‌اي در تبريز تصويب شده که اميدواريم با همکاري شوراي شهر، تا پايان امسال، حدود 20 پارک محله اي در سطح شهر افتتاح و مورد بهره‏برداري قرار گيرد.

شهردار تبريز در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه شهرداري تبريز تاکنون بدون هيچ حاشيه اي اقدامات خود را پيش مي برد، ادامه داد: با توجه به رکود موجود در کشور، شهرداري تبريز توانسته اقدامات موثري در شهر انجام دهد که اميدواريم اين روزها همه مسئولان شهري و استاني درراستاي رفاه مردم، همدلي و همکاري خود را افزايش دهند.

هرمزگان؛ رکوردار توليد ميگو در كشور

بندرعباس- شهين صادقي

مدير کل شيلات هرمزگان با اشاره به اينکه ميانگين توليد ميگو در هکتار کشور حدود سه تن و 500 کيليو گرم است گفت: خوشبختانه اين ميزان در استان هرمزگان به بيش از چهار تن و 200کيلوگرم مي‎رسد.

سيد پرويز محبي با بيان اينکه استان هرمزگان با حمايتهاي دولت توانست بخشي از مزارع پرورش ميگو را احيا و يا به چرخ توليد برساند افزود: سايتهاي سايه خوش شهرستان بندرلنگه، عدالت شهرستان سيريک، کولغان شهرستان بندرعباس، دوستکو شهرستان قشم و... از مهمترين اين موارد بوده است و با افزوده شدن اين مزارع سطح زير کشت استان افزايش قابل توجهي پيدا کرد.

محبي خاطرنشان کرد: افزايش 16 درصدي مزارع فعال استان طي کراپ اول و دوم موجب افزايش 22 درصدي سطح زيرکشت و افزايش 55 درصد توليد استان گرديد.

مدير کل شيلات هرمزگان افزود: ميانگين توليد در هکتار استان از سه تن و 301 کيلوگرم در هکتار در سال 1395 به چهار تن و 200کيلوگرم رسيده است و شاهد رشد 27 درصدي در اين ميزان بوده‎ايم.

محبي ادامه داد: در مجموع توليد ميگوي پرورشي استان با بيش از سه هزار و660 هکتار سطح زيرکشت، به پانزده هزار و 333 تن رسيده است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاري دانشگاه آزاد تبريز با سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي

تبريز-توفيقي

دبير هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان‌شرقي و رئيس واحد تبريز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه‌ با برشمردن برنامه‌هاي اولويت‌دار دانشگاه اظهار کرد: «اولويت قرار دادن عنوان تحقيقاتي پيشنهادي و يا توافق شده با سازمان جهاد کشاورزي، برآوردن نيازهاي آموزشي و پژوهشي سازمان جهاد کشاورزي در حد مقررات و مقدورات و ارائه دوره‌هاي آموزشي کوتاه مدت مورد نياز اين سازمان از برنامه‌هاي اين دانشگاه است.»

دکتر عزيز جوانپور از پذيرش دانشجويان معرفي شده از سوي سازمان جهاد کشاورزي مطابق ضوابط پذيرش دانشجو مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و براساس قرارداد براي هر مقطع تحصيلي با ارائه تسهيلات خبر داد.رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي نيز گفت: «براي بهره‌برداري‌هاي مشترک پژوهشي درباره نيازهاي پژوهشي، کاربردي و کشاورزي منطقه در حد مقررات، زيرساخت‌ها و آزمايشگاه‌ها و امکانات کارگاهي سازمان جهاد کشاورزي در اختيار اين واحد دانشگاهي قرار داده مي‌شود.»

نظر شما