شناسهٔ خبر: 26731919 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

آتش سوزی در بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان قدیمی دو طبقه در بازار بزرگ تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
سیدجلال ملکی در گفت‌وگویی با اشاره به آتش‌سوزی در بازار بزرگ تهران اظهار کرد: ساعت 17:40 امروز یک مورد آتش‌سوزی در بازار زید به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام شد و سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به اینکه در دل بازار یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و در نزدیکی محل حادثه قرار داشت آتش‌نشانان این ایستگاه در کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی در ساختمان قدیمی دو طبقه رخ داد که کاربری تجاری داشت و سقف‌های این ساختمان از جمله سقف‌های شیروانی قدیمی بودند که 100 متر از آنها کاملا شعله‌ور بودند. از آنجایی که معمولا ساختمان‌های قدیمی دارای سقف‌های یک تکه هستند و چند ساختمان با یک سقف پوشیده می‌شود آتش به سرعت در حال سرایت به ساختمان‌های اطراف بود که خوشبختانه با حضور به موقع آتش‌نشانان از سرایت آتش به این ساختمان‌ها جلوگیری شد و حتی آتش به مغازه‌های پایینی نیز سرایت نکرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش در دقایق اولیه مهار شد، گفت: آتش‌نشانان بخشی از سقف‌ها را شکافتند و پس از آن به لکه‌گیری و جست‌وجوی آتش‌های احتمالی پنهان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت، به حریق‌های مشابه اشاره کرد و گفت: چنین حریق‌هایی که به اصطلاح به آنها حریق شیروانی گفته می‌شودمعمولا در انبارهای قدیمی رخ می‌دهد و وقتی این حادثه اتفاق می‌افتد آتش به خاطر اینکه اغلب این ساختمان‌ها از مواد چوبی تشکیل شده‌اند قابلیت سرایت به بخش‌های دیگر و ایجاد خسارت‌های زیاد را دارد از همین رو از مالکان تقاضا می‌شود که پیش از اینکه حادثه‌ای رخ دهد با هزینه‌ای بسیار کمتر به ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و مرمت سقف‌های قدیمی بپردازند.

نظر شما