شناسهٔ خبر: 26731918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلف شدن ۵رأس دام سنگین در یک دامداری سنتی در نیشابور

بر اثر آتش سوزی کاه‌های بسته بندی شده یک دامداری در روستای حاجی آباد نیشابور،۴رأس گاو ماده و یک گوساله تلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: اینتلف شدن 5 رأس دام سنگین در یک دامداری سنتی در نیشابور آتش سوزی زمانی رخ داده بود که کاه های بسته بندی شده انبار شده در بالای پشت بام یک دامداری سنتی دچار آتش سوزی شده و از اطراف به پایین سقوط کرده بود.

سیدمهدی حسینی افزود: ورزش شدید باد و قرار گرفتن کاه های بسته بندی شده بر روی بام موجب شده بود که دامداری به طور کامل در محاصره آتش قرار گیرد و از سویی پرتاب شدن تکه های آتش توسط باد دامداری دیگری را نیز در فاصله 100متری دچار آتش سوزی کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور گفت: نداشتن راه خروج مناسب موجب شده بود که از 7رأس دام، 4گاو ماده و یک گوساله بر اثر استنشاق دود در داخل دامداری تلف شوند و تنها دو رأس از گاوها توانسته بودند به بیرون انتقال یابند.

حسینی افزود: با توجه به گستردگی آتش، از ایستگاه آتش نشانی نیشابور برای اطفای حریق، نیرو اعزام شد و با کمک نیروهای آتش نشانی این شهرستان، آتش کاملا مهار شد.  

وی گفت: در عملیات اطفای حریق، با استفاده از یک دستگاه لودر بخشی از دیوار دامداری نیز تخریب شد تا امکان خاموش کردن کامل آتش فراهم شود.

رئیس آتش نشانی نیشابور افزود: میزان خسارت این آتش سوزی 90میلیون تومان برآورد شده است.

حسینی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به وزش بادهای شدید در این فصل و خطر آتش سوزی مزارع و انبارهای علوفه نسبت به این انبارها مراقبت بیشتری داشته باشند و در این اماکن حداقل یک تانکر آب و شیلنگ برای مقابله با آتش سوزی احتمالی تعبیه نمایند.

نظر شما