شناسهٔ خبر: 26731880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

لزوم سرمایه گذاری بیشتر در گردشگری سلامت

با توجه به جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان باید سرمایه گذاری بهتری در حوزه گردشگری سلامت انجام شود زیرا اگر این مقوله به خوبی و با برنامه ریزی دقیق انجام نشود بسیاری از مسلمانان حاضر در بازار گردشگری سلامت، هزار میلیارد دلار از پول خود را در کشورهای آمریکایی، هند و جنوب شرق آسیا برای انجام امور درمانی صرف می‌کنند

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران گفت: مقوله سلامت در برنامه سازمان برنامه و بودجه دیده نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، علی دباغ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی(Medical System) تهران بزرگ اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه یک برنامه جامع پیشنهادی را در قالب 12 بند اجرایی ارائه کرده‌اند که در آن بسته نظام سلامت دیده نشده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت سلامت به عنوان یکی از مهمترین نیازهای ضروری هنگام تحریم، این حوزه یکی از مهمترین مولفه‌های اجتماعی در سطح جامعه و در سبد خانوار محسوب می‌شود که متأسفانه در برنامه جامع پیشنهادی مقابله با تحریم‌ها  راهکاری در حوزه سلامت ذکر نشده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) مورد نیاز باید تا زمانی که امکان تبادلات میسر است، اقدامات لازم انجام شود، افزود: بر اساس قانون پارتو اولویت بندی باید برای مواد اصلی انجام شود تا 80 درصد از داروها و تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت تامین شود.

دباغ با بیان اینکه تعیین اولویت‌های حوزه سلامت باید بر اساس مسائل واقعی و نیازهای نظام سلامت باشد، عنوان کرد:‌ در بحث برنامه جامع مقابله با تحریم‌ها در حوزه سلامت همدلی و وحدت بین جامعه پزشکی(Medical Society)، دندان‌سازی، ‌داروسازی بسیار با اهمیت است که در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید سازمان‌های مربوطه را یاری کنند.

ضرورت افزایش سهم حوزه بهداشت و درمان از درآمد گردشگری سلامت
وی با اشاره به اینکه در برنامه جامع مقابله با تحریم‌ها در حوزه سلامت باید سهم بهداشت و درمان از گردشگری سلامت(health tourism) و تخصیص درآمد ارزی حاصل از آن افزایش پیدا کند، افزود: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان باید سرمایه گذاری بهتری در حوزه گردشگری سلامت انجام شود زیرا اگر این مقوله به خوبی و با برنامه ریزی دقیق انجام نشود بسیاری از مسلمانان حاضر در بازار گردشگری سلامت، هزار میلیارد دلار از پول خود را در کشورهای آمریکایی، هند و جنوب شرق آسیا برای انجام امور درمانی صرف می‌کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تهران اضافه کرد: خوشبختانه کشورمان از نظر امکانات و دانش پزشکی در سطح ایده آلی قرار دارد و بسیاری از مسلمانان تمایل زیادی برای انجام امور درمانی خود در ایران دارند.

وی یادآور شد: فعال کردن بخش خصوصی در تولید و تأمین دارو و تجهیزات و تبادلات مرتبط با آن یکی از اقدامات ضروری در شرایط کنونی محسوب می‌شود که این کار با به کار بردن یک مدل جامع هوش تجاری کاملا عملیاتی است.

نظر شما