شناسهٔ خبر: 26731263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برای توسعه دست یاری به سوی همه سرمایه‌گذاران و کردستانی‌ها دراز می‌کنیم‌

R7848/P1377/S6,66/CT7

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برای توسعه این استان دست یاری به سوی همه سرمایه‌گذاران و کردستانی‌ها دراز می‌کنیم‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تابعه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد.

حسین خوش‌اقبال در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت جان‌باختگان حادثه‌ ‌دلخراش تصادف تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری اظهار داشت: از همه مردم، مسئولان و دستگاه‌های خدمات‌رسان که در شب حادثه حضور داشتند و همراهی و کمک کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دعوت از مردم کردستان برای حضور در مراسم ترحیم جانباختگان حادثه اتوبوس سنندج

وی گفت: فردا ساعت 11 صبح مراسم ترحیم با حضور خانواده شریف جانباختگان در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود و از همه مردم استان کردستان درخواست داریم به‌خاطر ارج نهادن به این عزیزان در این مراسم حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران تصریح کرد: امیدوارم که برگزاری این نشست‌ها به توسعه استان کردستان کمک کند و همه با هم بتوانیم در راستای حل مشکلات و گرفتاری مردم، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال گام برداریم.

شخصاً به خرد جمعی اعتقاد دارم

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در این جلسه و دغدغه‌های اعضای شورای شهر برای حل مشکلات مردم اضافه کرد: شخصاً به کار و خرد جمعی اعتقاد دارم و قلباً هم آن را بیان می‌کنم و باید تلاش کنیم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

خوش‌اقبال افزود: نظام جمهوری اسلامی به پشتیبانی مردم در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند و اعضای شورای شهر و روستا هم به‌عنوان نمایندگان ملت می‌توانند از دستگاه‌های اداری و اجرایی پشتیبانی و وضعیت شهرستان‌ها را دگرگون کنند.

باید همه فرمانداران و مدیران کردستان در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات و پیشنهادات شوراها توجه کنند

وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌های اجرایی، شوراهای استان کردستان را به‌عنوان نمایندگان مردم و کسانی که دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، قبول و به دیدگاه‌ها و نظرات آنها توجه داشته باشند، اظهار کرد: ما هم  گله‌مندی‌های مطرح شده در این جلسه، را می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم که مشکلات برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بحث‌های زیادی دراین جلسه مطرح شد و بنای پاسخ‌گویی به همه موارد را ندارم اما بایستی راهکاری برای اجرایی شدن برنامه‌ها داشته باشیم و حتماً در جلسه شورای اداری نیز به فرمانداران و مدیران استان تاکید می‌‌کنیم که در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات و پیشنهادات شوراها توجه شود.

جلسات با شوراها را به‌صورت فصلی برگزار می‌کنیم

وی قول داد: حتما در سفرهای استانی به شهرستان‌ها، حتماً جلساتی را با اعضای شوراهای آن شهرستان تشکیل می‌دهیم تا بلکه دغدغه‌های آنان را بشنویم و مشکلات را حل کنیم و سعی می‌کنیم به‌صورت فصلی نیز این جلسات را برگزار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم تا یک‌ماه آینده جلسه‌ای را با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشیم تا اگر در این مدت فاصله‌ای ایجاد شده است، کم‌وکاستی‌ها جبران و مشکلات پیگیری شود.

فرمانداران و بخشداران ارتباط خود را با شوراها بیشتر کنند

وی بیان کرد: در جلسات آینده متناسب با دستور کار جلسات و درخواست‌های مطرح شده، از دیگر معاونین استاندار و مدیران مرتبط دعوت می‌کنیم که در جلسه حضور و پاسخگو باشند اما درخواست داریم که در سخنرانی‌ها نظم و انضباط رعایت شود چراکه اگر بتوانیم یکی دو مورد مشکلات را پیگیری و حل کنیم بهتر از بیان کردن ده مورد از مشکلات است.

خوش‌اقبال افزود: به فرمانداران و بخشداران تاکید و تذکر می‌دهیم که حتماً بایستی با اعضای شورای شهر و روستا ارتباط نزدیک‌تر داشته باشند چراکه شوراها در اصل نمایندگان مردم و مردم نیز پشتیبان نظام هستند، اگر مردم و همراهی ملت را نداشته باشیم با شکست مواجه می‌شویم.

از هیچ لفظ و نقدی هراس نداریم؛ کسانی که از رسانه‌های منتقد شکایت می‌کنند، کم‌لطفی می‌کنند

وی با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده در جلسه و درخواست شوراها برای به‌وجود آوردن فضای نقد و بررسی عملکرد مدیران ناکارآمد اظهار کرد: از هیچ لفظ و نقدی هراس نداریم و معتقدیم نقد منصفانه حق شوراها و مردم است و تاکید استاندار کردستان نیز بر این است که فضا، فضای نقد باشد البته درخواست داریم که نقدها منصفانه و کارشناسی باشد و به حل مشکلات مردم کمک کند تا بتوانیم کارها را بهتر پیش ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کسانی که نسبت به شوراها و اصحاب رسانه‌ای که نقد می‌کنند، معترض و اقدام به شکایت می‌کنند، کم‌لطفی می‌کنند اما در حوزه کاری خودمان فضا را باز نگه داشته‌ایم که حرف‌ها بیان شود و تلاش می‌کنیم که این فضا هم در سطح استان کردستان به‌وجود بیاید.

مسئولان اصحاب رسانه را امین خود بدانند و گوش شنوا برای شنیدن نقد داشته باشند

وی با بیان اینکه رسانه‌ها چشم و چراغ مسئولان و ادارات هستند، عنوان کرد: توقع داریم که مدیران اصحاب رسانه را امین خود بدانند، در برابر مطالبی که مطرح می‌کنند با سعه صدر برخورد کنند، حوصله داشته باشند، چراکه همه این خبرنگاران دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و بایستی در برابر بیان مسائل مطرح شده از سوی آنان، گوش شنوا داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دسیسه‌های مختلف دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروزه با جنگ دیگر یعنی جنگ اقتصادی دشمنان روبه‌رو هستیم و با مشارکت، همراهی مردم و کمک شوراهای شهر و روستا می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی و پیروز شویم.

کردها اصیل‌ترین قوم ایرانی هستند؛ افتخار می‌کنیم که همیشه در دفاع از نظام پیشتاز بوده‌ایم

وی با اشاره به وجود ماموستاها و علمای اهل سنت در استان اضافه کرد: علمای اهل سنت و مردم کردستان را پاره تن این ملت و کشور می‌دانیم چراکه کردها اصیل‌ترین قوم ایرانی هستند و افتخار می‌کنیم که همیشه در دفاع از نظام و انقلاب پیشتاز بوده‌ایم.

خوش‌اقبال افزود: مردمان کردستان همیشه ثابت کرده‌اند که مرزدار و مدافع نظام و انقلاب هستند و تقدیم 5400 شهید در این خطه، نشان از بزرگواری و وفاداری این مردم است.

امنیت و آرامش کردستان به کل کشور معرفی شود

وی اظهار کرد: نبایستی مردمان اهل سنتی و کسانی که در استان کردستان زندگی می‌کنند، هیچ تفاوتی با مردمان دیگر استان‌های کشور داشته باشند و تاکید مسئولانی استانی نیز همین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: گرچه در حوزه‌های مختلف هنوز با استان‌های توسعه یافته فاصله داریم و شاید دولت نتواسته آنطور که شاید و باید در کردستان کارهایی انجام بدهد اما کارهای بزرگی هم در این خطه انجام شده است.

قدردانی از دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت پایدار در کردستان

وی با بیان اینکه کردستان امن‌ترین استان کشور است، تاکید کرد: باید این امنیت و آرامش کنونی و فرهنگ خوب مردم استان به کل کشور معرفی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با قدردانی از دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت پایدار در استان، گفت: توسعه مستلزم امنیت پایدار است و اگر این امنیت کنونی را به کشور معرفی نکنیم قطعاً سرمایه‌گذران نیز برای سرمایه‌گذاری به استان نمی‌آیند.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کردستان

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری و وضعیت معیشتی مردم اذعان کرد: اگر سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی در استان مشارکت و حضور پیدا نکنند، همچنان فرزندانمان بیکار و مشکل اشتغال و ازدواج جوانان خواهیم داشت.

خوش‌اقبال تاکید کرد: باید همه باهم و همه کسانی که دغدغه توسعه، عمران و آبادانی کردستان را دارند، دست به دست یکدیگر بدهیم و در کنار هم باشیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

دست یاری به سوی همه کسانی که دغدغه توسعه کردستان را دارند، دراز می‌کنیم‌

وی اظهار کرد: از نمایندگان مجلس، نماینده مجلس خبرگان رهبری، مردم، شوراهای شهر و روستا و همه کسانی که دلشان برای توسعه استان کردستان می‌تپید، دست یاری دراز می‌کنیم که در کنار و همراه یکدیگر باشیم، چراکه در این صورت می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره طرح ساماندهی معابر مرزی و ایجاد منطقه اقتصادی گفت: کارهای خوبی در مرزهای استان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم فضای کسب و کار را فراهم کنیم گرچه شاید نسبت به یکدیگر نقد و اختلاف دیدگاه داشته باشیم.

تاکید بر "فرهنگ صرفه‌جویی" و "پرهیز از اسراف در مصرف برق"

خوش‌اقبال در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر "فرهنگ صرفه‌جویی" و "پرهیز از اسراف در مصرف برق" گفت: در سطح کشور با مشکل روبه‌رو هستیم و باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم و در خودمان تغییر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما