شناسهٔ خبر: 26730955 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جام قهرمان جهان بر فراز دستان لام (عکس)

فیلیپ لام کاپیتان تیم ملی آلمان که جام قهرمانی جهان را در سال 2014 بالای سر برده بود، این جام را به چمن ورزشگاه لوژنیکی مسکو آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، چهار سال قبل فینال جام جهانی در کشور برزیل و میان دو تیم آلمان و آرژانتین برگزار شد که در پایان شاگردان یوآخیم لوو بودند که موفق شدند با گل گوتزه در وقت های اضافی بازی را به سود خود تمام کنند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.


جام ژول ریمه که از آغاز رقابت های جام جهانی به تیم قهرمان داده می شد، پس از قهرمانی برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیکو سیتی، به‌طور دائمی در اختیار این تیم قرارگرفت و جامی دیگر برای جام جهانی ۱۹۷۴ ساخته‌شد. 

 


 پنجاه و سه طرح توسط کارشناسان هفت کشور به فیفا ارائه‌شد و در پایان، طرح هنرمندی ایتالیایی به‌نام سیلویو گاتزانیگا پذیرفته‌شد. این جام ۳۶٫۸ سانتی‌متر (۱۴٫۵ اینچ) قد دارد و وزن آن ۶٫۱۷۵ کیلوگرم (۱۳٫۶۱ پوند) است و از طلای ۱۸ عیار (۷۵٪) ساخته شده‌است. برای هر جام جهانی، سال برگزاری جام و قهرمان جام زیر آن حک می‌شود. پایه جام از دولایه سنگ مالاکیت به قطر ۱۳ سانتی‌متر ساخته‌شده و روی جام، چهره دو انسان به‌چشم می‌خورد که کره زمین را نگه داشته‌اند. ارزش امروزی این جام بیش از ۱۰ میلیون دلار آمریکا است. فرانس بکن‌باوئر،

کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان غربی، پس از قهرمانی این تیم در جام جهانی ۱۹۷۴ این جام را برای نخستین‌بار دریافت‌کرد.



این جام 4 سال پیش با دستان لام کاپیتان تیم ملی آلمان بالای سر برده شد و حالا توسط این بازیکن به یکی از دو کاپیتان حاضر در میدان یعنی مودریچ یا لوریس داده خواهد شد.

نظر شما