شناسهٔ خبر: 26730509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۳ میلیاردریال جرایم بیمه‌ای در گناوه بخشیده شد

سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه گفت: در اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای، ۱۳ میلیارد ریال از بدهی‌های تا پایان سال ۱۳۹۵ کارفرمایان کارگاه‌های خوش حساب این شهرستان بخشیده شد.

صاحب‌خبر -

۱۳ میلیاردریال جرایم بیمه‌ای در گناوه بخشیده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم شاعری روز یکشنبه اظهار داشت: پرونده کارفرمایانی که بدهی زیر پنج میلیاردریال داشتند در کمیته این شهرستان بررسی و شامل بخشودگی شدند و اصل بیمه آنان در ۱۲ قسط تقسیم بندی و بخشودگی بیش از این مبلغ در مرکز استان انجام شد.

وی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی در حمایت از نیروی مولد تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ طرحی برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای اجرا کرد که تا ۱۰ تیرماه امسال ادامه داشت.

شاعری گفت: کارفرمایانی که دراین مدت نسبت به وضعیت بدهی خود به بیمه مراجعه کردند تنها تا پایان تیرماه فرصت دارند برای پیگیری مراحل بعدی و تقسیط اصل بیمه خود اقدام کنند.

سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه افزود: در اجرای این طرح ۵٠ تا ١٠٠ درصد جرائم کارفرمایان به علت دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه کارکنان بخشیده و مابقی طی اقساط یکسال از افراد دریافت می‌شود.

وی گفت: تعدادی از ادارات که بدهی بیمه‌ای داشته از مزایای طرح بخشودگی بدلیل مراجعه نکردن بهره نبردند که باعث خواهد شد تا فشار مالی بر دولت وارد شود.

شاعری بیان کرد: ۶۶ هزار و ۴۲۴ نفر از مجموع جمعیت ۱۰۳ هزارنفری این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۲۱ هزار نفر از آنان اصلی و مابقی تبعی هستند.

سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه ادامه داد: همچنین ازمجموع چهار هزار و ۱۷۸ نفرمستمری بگیران این شهرستان یکهزار و ۴۶۰ نفر اصلی و بقیه تبعی هستند.

وی گفت: بطور میانگین در هر ماه ۳۰ نفر دراین شهرستان به سن بازنشستگی می‌رسند و شامل دریافت مستمری می‌شوند.

سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه هزینه کرد این اداره را درسال گذشته ۴۰۰ میلیاردریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ درقالب تعهدات بلندمدت، کوتاه مدت و بیمه بیکاری پرداخت شد.

وی با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی گفت: دراین هفته برنامه‌های مختلفی درسطح این شهرستان پیش بینی شده که برپایی میزخدمت در مصلای جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و افتتاح کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی شعبه گناوه از مهم‌ترین آنان است.

انتهای پیام/مگ

اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای در گناوه

نظر شما