شناسهٔ خبر: 26730479 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجمع بزرگ "دختران زینبی، مادران فاطمی" در گرگان برگزار شد

R41471/P1377/S6,70/CT11

همزمان با ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تجمع بزرگ دختران زینبی، مادران فاطمی با حضور چندهزار نفری بانوان محجبه در پارک شهر گرگان گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آمنه رجبی مسئول بسیج جامعه زنان گرگان عصر امروز در تجمع بزرگ "دختران زینبی، مادران فاطمی"  اظهارداشت: امروز پیام اصالت، هویت، دیانت، پاکدامنی و عفت زن ایرانی، قلوب مردم جهان را فتح کرده است و می‌رود تا حکام فاسد و زورگو را هم برجای خود بنشاند و آنان را وادار به تمکین در مقابل این خواسته الهی مردم کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از همان دوران شکل‌گیری تا به امروز بر نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول  اولیه و ریشه دار حاکمیت اسلامی نگریسته و امروز نیز با زعامت امام خامنه ای بر گسترش و تعمیق آن تاکید دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه گرگان با اشاره به مطالبات  اساسی بانوان بیان داشت: احکام اسلامی و قانون اساسی و اسناد فرادستی به خصوص مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرمایشات امام خمینی(ره) و تاکیدات امام خامنه ای و مطالبه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار متدین جامعه، ناظر به ضرورت ترویج عفاف و حجاب و سلامت معنوی در جامعه باشد.

وی گفت: از شورای فرهنگ عمومی استان می خواهیم مصوبه 14 دی ماه 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب  را با قاطعیت اجرا کنند.

رجبی با تاکید بر ارائه الگوهای برتر و غرورآفرین زنان مسلمان به جامعه افزود: رسانه ها باید ضمن معرفی این الگوهای برتر زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی زنان استان، آثار زیانبار فرهنگ غربی و نتایج مخرب آن را در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ها را تبیین کرده و به تصویر بکشند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان دولت در محیط اداری الگوی موثری بر رفتار اجتماعی اند. از مسئولان می خواهیم هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع‌تر برطرف کرده و ضوابط و مقررات مربوط به عفاف و حجاب را در همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان با دقت و قاطعیت اجرا کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه گرگان تصریح کرد: باید مبانی عفاف و حجاب و حقوق زن در اسلام همچنین واقعیت های ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند در کتاب‌های درسی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در استان گلستان خصوصا در تابستان با افزایش گردشگران، بی عفتی و بدحجابی به حد هشدار رسیده و آثار و تبعات ضد فرهنگی و آسیب های اجتماعی آن به شدت در حال افزایش بوده و امنیت اخلاقی مردم به خطر افتاده است. اینجا گلستان قدمگاه یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت و جایی است که سند افتخارش را پرچم 4 هزار شهید به اهتزاز درآورده است.

همچنین حجت الاسلام علیرضا ریاحی، مسئول نمایندگی نهاد ولی فقیه در سپاه گرگان ضمن تبریک این روز اظهارداشت: حضور امروز بانوان متدین و محجبه در این تجمع بزرگ برای این است که بانوان متدین ما اعلام کنند که در مسیر حفاظت از شعائر دینی، عفت و پاکدامنی در میدان هستند.

وی افزود: بانوان محجبه نشان دادند از عمق جان از سیره اهل بیت (ع)  تبعیت کرده و جانفشانی می‌کنند.

در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان محجبه و خانواده های معظم شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما