شناسهٔ خبر: 26730178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغییر ساعات کاری ادارات و بانکها در خراسان رضوی تمدید شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: تغییر ساعات کار ادارات و بانکهای استان تا اول مردادماه با همین روند ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان گزارش داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم افزایش دمای هوا در اکثر نقاط استان، ساعات کاری ادارات، بانکها، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی مشهد و شهرستان های استان تا اول مردادماه از ساعت6:30 صبح تا 13:30 خواهد بود.
وی تصریح کرد: پایان ساعت کار اداری برای روزهای پنجشنبه ساعت 12:30 است.
وی با بیان اینکه ساعات کار بیمارستان ها، مراکز درمانی، خدماتی، امدادرسانی و اورژانس به روال سابق است، افزود: تغییر ساعات کاری ادارات و بانکها از روز سه شنبه 19 تیرماه بر اساس مصوبه هیات وزیران و تقاضای شرکت های توزیع نیروی برق در بسیاری از نقاط کشور اجرایی شده است.
رشیدیان ادامه داد: به منظور افزایش پایداری شبکه برق سراسری، مدیران دستگاه ها و نهادها باید با رعایت سایر مفاد این مصوبه، با هدف به حداقل رساندن مصرف برق در ساعات کاری، تمام وسایل سرمایشی و روشنایی غیرضرور را بعد از ساعات کاری از مدار خارج کرده و در صورت لزوم از ظرفیت دیزل ژنراتورهای اضطراری در مجموعه های خود بهره گیرند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: زمان فعالیت مهدهای کودک به تناسب ساعات کاری ادارات تنظیم می شود و بر این مبنا از ساعت 5:45 دقیقه صبح که کودکان را پذیرش می کنند تا 14:15 دقیقه فعال هستند.
در پی افزایش دمای هوا در خراسان رضوی از روز سه شنبه 19 تیرماه به مدت یک هفته به صورت موقت ساعات کاری ادارات، بانکها، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی استان تغییر کرد که با ادامه روند گرما این مدت تمدید شد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بیشینه دمای امروز مشهد 41 درجه سلسیوس پیش بینی شده بود که برای روزهای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب به 40 و 39 درجه می رسد.
میانگین دمای هوای مشهد تا پایان هفته جاری حدود 39 درجه سلسیوس خواهد بود و گرمای هوا در مشهد و دیگر شهرستان های استان تا هفته آینده ماندگار خواهد بود.
7505/5132

نظر شما