شناسهٔ خبر: 26729186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توضیحات مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره حاشیه‌های ماه عسل، ۲۰۱۸ و ممنوع التصویری استیلی

کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در برنامه حالا خورشید به سوالات مردم پاسخ گفت.

صاحب‌خبر -

کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در برنامه حالا خورشیدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، امروز عصر در برنامه حالا خورشید حاضر شد و به سوالات و انتقادهای مردم پاسخ داد.

وی درباره حضور «یاسمن اشکی» در برنامه «ماه عسل» و حواشی آن گفت: پیشنهاد پرداخت به سوژه یاسی اشکی در برنامه ماه عسل از مجموعه وزارت بهداشت مطرح شد. ما استعلام لازم را هم گرفتیم. اگر اخبار را هم تعقیب کرده باشید، بیش از سه بار وزیر بهداشت مصاحبه و از مجموعه صدا و سیما و پرداخت به این موضوع تشکر کرد. توجه کنیم که در این برنامه (ماه عسل)، تولید ملی این واکسن از طریق یک پویش مردمی به عنوان یک دغدغه مطرح شد.

وی درباره دلیل لغو مناظره برای شفاف سازی این موضوع گفت: قرار بود مناظره‌ای هم در این باره برگزار بشود که یکی از طرفین راضی به حضور نشد و برنامه کنسل شد. به هر حال، مرجع حوزه سلامت کشور وزارت بهداشت است و عالی‌ترین مقامش موضوع مطرح شده در برنامه ماه عسل را به عنوان یک دغدغه کشوری می‌داند.

چرا پویول به برنامه ۲۰۱۸ نیامد؟

کریمان در ادامه درباره دلیل لغو حضور پویول در برنامه فردوسی پور گفت: آیا فکر می‌کنید حضور پویول به خاطر موی بلند و خالکوبی‌ها و ... در برنامه ۲۰۱۸ لغو شد؟! نه، این طور نبود. ایشان در برهه زمانی گرانی دلار، ارز، مشکلات اقتصادی جامعه به برنامه دعوت شد. ما ارزیابی کردیم که آیا صلاح هست، این ارقام بالا پرداخت بشود. نهایتا ترجیح دادیم همراه مردم و در کنار آن‌ها باشیم و لغو حضور ایشان دلیل دیگری نداشت. هدف ما صرفه جویی ارزی بوده است.

حمید استیلی ممنوع التصویر نیست

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در ادامه درباره انتشار خبر ممنوع التصویری حمید استیلی گفت: آقای استیلی به هیچ عنوان ممنوع التصویر نیستند و اتفاقا دیشب کارشناس ورزشی یک شبکه بودند. اینها همه شایعه است که در همان فضای مجازی پراکنده می شود.

سپس، به پیشنهاد کریمان با حمید استیلی ارتباط تلفنی برقرار شد. او درباره حواشی این مدت و انتشار خبر ممنوع التصویری خود گفت: من برای بازی‌های جام جهانی در روسیه بودم. بعد از برد ایران مقابل مراکش، درباره شادی مردم، بحث فنی بازی و فوتبال با خبرنگار یک شبکه معاند گفتگو کردم.

وی افزود: پس از آن، در روزهای بعد ما در نزدیکی هتل تیم ملی بودیم و محمدحسین میثاقی و عوامل برنامه ۲۰۱۸ هم در آنجا حضور داشتند؛ اما هیچ مصاحبه و سراغی از من نگرفتند. وقتی علت را از یکی از عوامل پرسیدم، گفتند به واسطه مصاحبه با آن خبرنگار، ممنوع التصویر شده ام.

استیلی در پایان تصریح کرد: اما الان می گویم که این طور نیست و من دیشب در برنامه شبکه ورزش به عنوان کارشناس حضور پیدا کردم و هیچ مشکلی هم وجود نداشت. همین جا از دست اندرکاران تلویزیون و برنامه شما ممنونم که زمینه این شفاف سازی را مهیا کردید. این اتفاق حتماً مورد استقبال مخاطبان رسانه ملی قرار می گیرد.

باید تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را بگوییم

کریمان همچنین، درباره ماجرای پخش اعترافات جوانان اینستاگرامی در رسانه ملی گفت: البته این ماجرا در شبکه دیگری بوده است، ولی در کل پاسخ می دهم؛ هر نوع ابراز ارتباطی که در کشور داریم، قالب فرهنگی خاص دارد و باید به فرهنگ مصرف آن هم توجه کنیم. اگر به حوزه مجازی قائل هستیم و می دانیم در سبد مصرف مردم هست، باید از طریق رسانه ملی به فرهنگ درست و استفاده بهینه آن هم پرداخت شود.

وی افزود: ما در رسانه ملی باید تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را بگوییم و این خواست خود مردم است. فضای مجازی شمشیر دو لب است که اگر فرهنگ درست استفاده آن را ندانیم، برای ما تهدید به حساب می آید.

پاسخ کریمان به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس درباره پخش یک برنامه تلویزیونی

کریمان همچنین، درباره انتقاد ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس به مستند «روایت مردم» که گفته بود این برنامه در راستای مقاصد سیاسی صدا و سیما تولید شده است و صدا‌های مختلف از آن شنیده نمی‌شود، گفت: سوال من از خود شما این است که اگر در جامعه ما اتفاقی صورت بگیرد و مردم در حوزه‌های مختلف اعتراضی داشته باشند، ما نباید آن را پخش کنیم؟ آیا مجلس خانه ملت است یا نه؟ آیا نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که اعتراض مردم دیده شود یا نه؟

کریمان درباره راوی این برنامه که حسین یکتا بود، گفت: من حسین یکتا را مردی می‌بینم که در زلزله کرمانشاه می‌خواست مشکلات مردم شنیده شود. بنابراین این را نمی‌پذیرم که این برنامه وجه سیاسی داشت، چون طی آن صدای مردم شنیده شد. به طور کلی مهم این است که در یک برنامه صدای مردم پخش شود و مسئولان این مطالبات را بشنوند. درباره انتقاد ایمن آبادی هم باید بگویم که او در حال حاضر یک گرایش سیاسی دارد که آن را مقابل یک گرایش سیاسی دیگر قرار می‌دهد. بنابراین در حال حاضر یک انتفاع رسانه‌ای صورت گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که هدف او هم حمایت از مردم نبوده؛ بلکه به دنبال سیاسی کاری به نفع جناح خود است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه عنوان کرد: رویکرد جدید ما در مجموعه رسانه حضور مردم در صدا و سیما است. فارغ از این بحث‌های جناحی و حزبی باید ببینیم منفعت مردم چیست؟ در همین باره سفر‌های استانی دولت را مثال می‌زنم. آیا ما باید سفر‌های استانی دولت را پوشش بدهیم یا نه؟ ما در صدا و سیما همت گذاشته ایم که کار‌های دولت مردان را پوشش بدهیم، چون ایجاد امید می‌کند. ما می‌گوییم باید این صداها شنیده شود؛ چه با آقای یکتا چه بدون او. به شرط اینکه کار سیاسی و استفاده ابزاری نشود. بنابراین نیت ارائه خدمات و شنیده شدن صدای مردم است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما