شناسهٔ خبر: 26728955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زارعی:

آمار کودکان کار در شهرستان اراک کاهش یابد

گروه اجتماعی - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک گفت: حتی یک نفر از کودکان کار دوره کودکی را تجربه نمی‌کند و مسئولیت زندگی بر دوش آن‌ها قرار می‌گیرد به طوری که در گرما و سرما برای امرار معاش کار می‌کنند، با اقدامات مناسب آمار کودکان کار در شهرستان اراک باید کاهش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

آمار کودکان کار در شهرستان اراک باید کاهش پیدا کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا زارعی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک، ظهر امروز ۲۴ تیرماه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دستور کار اول این جلسه نماینده بهزیستی شهرستان اراک گزارشی از آمار کودکان کار و خیابانی و ساماندهی آن‌ها اشاره کرد و می‌توان گفت تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: حتی یک نفر از کودکان کار دوره کودکی را تجربه نمی‌کند و مسئولیت زندگی بر دوش آن‌ها قرار می‌گیرد به طوری که در گرما و سرما برای امرار معاش کار می‌کنند، با اقدامات مناسب آمار کودکان کار در شهرستان اراک باید کاهش پیدا کند.
وی افزود: با توجه به شروع فصل تابستان کودکان کار به رشد فکری نیاز دارند، کودکان کاری که به بهزیستی مراجعه می‌کنند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان نسبت به برگزاری کلاس‌های فراغت برای آن‌ها اقدام کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک گفت: اداره ورزش و جوانان باید امکانات ورزشی را در اختیار کودکان کار قرار دهد .
زارعی ادامه داد: در ارتباط با احکام قضائی کودکان کار، دادستانی و دادگستری همکاری را در این زمینه با اداره بهزیستی اراک داشته باشند، در جلسه بعدی اداره بهزیستی باید آمار نهایی از کودکان کار و خیابانی ارائه نماید.
وی گفت: با توجه به اینکه نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آمده است مبنی بر اینکه شهرستان کارچان فاقد کتابخانه عمومی است، شهرداری کارچان باید به هرشکل ممکن مکانی را برای کتابخانه معرفی و اداره کتابخانه‌های شهرستان نسبت به تجهیز آن مکلف شده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک بیان کرد: در دستور کار دوم اعضای انجمن کتابخانه ملی عمومی داود‌آباد برای ابلاغ زدن به فرمانداری معرفی شوند.
به گزارش ایکنا؛ در این جلسه،علی محمدی مدیر‌عامل موسسه کودکان کار آفتاب‌آرامش به ارائه گزارشی در خصوص کودکان کار و خیابانی ارایه کرد، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک، شهردار کارچان، شهردار داوو‌دآباد و نماینده اداره ورزش و جوانان به بیان نظرات در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.
از مصوبات این جلسه می‌توان به همکاری اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اوقات فراغت کودکان کار، تامین مکانی برای کتابخانه کارچان توسط شهردار وتجهیز آن توسط مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک اشاره کرد.
انتهای پیام

نظر شما