شناسهٔ خبر: 26728906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امامزادگان ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دارند

گروه فرهنگی- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امامزاده سید ابراهیم(ع) را مرکز ثقل فرهنگی مردم استان زنجان خواند و گفت: امامزادگان و اماکن متبرکه ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دارند.

صاحب‌خبر -
امامزادگان ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، فریدون احمدی در آیین غبارروبی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: تربیت دینی دختران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی امامزاده سید ابراهیم(ع) را مرکز ثقل فرهنگی مردم استان زنجان عنوان کرد و افزود: امامزادگان و اماکن متبرکه ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دارند و همین‌طور امامزادگان واجب التعظیم راهی برای رسیدن به خداوند متعال هستند و باید فعالیت‌های آنها را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف ظرفیت عظیمی در امور فرهنگی، مذهبی و موقوفات دارد تصریح کرد: باید سنت حسنه وقت در جامعه ترویج شود و همه کمک کنند تا بحث‌های توسعه را پیاده کنیم.

وی امامزادگان و اماکن متبرکه را ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور ملت ایران اسلامی در اماکن متبرکه چشمگیر است و در تمامی مناسبت‌ها شاهد حضور مردم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه دشمنان در حال دشمنی با اسلام بوده و در تلاش برای کشتن مسلمانان و شیعیان هستند، گفت: دشمن فهمیده که این خانه‌ها و صاحبان آنها (امامزادگان) مانع آنها بوده و در نتیجه به مقابله با آنها برخاسته‌اند.

شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این مراسم بر گسترش همکاری این جمعیت با اداره اوقاف و امور خیریه تأکید کرد و گفت: فلسفه هلال احمر داوطلب‌محور است و با توسعه این همکاری می‌توان خیران را در حوزه‌های درمانی و حمایتی جذب کرد.

وی با اشاره به همکاری با اداره اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار کرد: هلال احمر این آمادگی را دارد تا برای خیران دوره‌های آموزشی برگزار کند.

انتهای پیام

نظر شما