شناسهٔ خبر: 26728846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

13 میلیاردریال جرایم بیمه ای در گناوه بخشیده شد

گناوه-ایرنا- سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه گفت: در اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای، 13میلیارد ریال از بدهی های تا پایان سال 1395کارفرمایان کارگاه های خوش حساب این شهرستان بخشیده شد.

صاحب‌خبر -

جاسم شاعری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پرونده کارفرمایانی که بدهی زیر پنج میلیاردریال داشتند در کمیته این شهرستان بررسی و شامل بخشودگی شدند و اصل بیمه آنان در 12 قسط تقسیم بندی و بخشودگی بیش از این مبلغ در مرکز استان انجام شد.
وی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی در حمایت از نیروی مولد تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال های 1396 و 1397 طرحی برای بخشودگی جرایم بیمه ای اجرا کرد که تا 10 تیرماه امسال ادامه داشت.
شاعری گفت: کارفرمایانی که دراین مدت نسبت به وضعیت بدهی خود به بیمه مراجعه کردند تنها تا پایان تیرماه فرصت دارند برای پیگیری مراحل بعدی و تقسیط اصل بیمه خود اقدام کنند.
سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه افزود: در اجرای این طرح 5٠ تا ١٠٠ درصد جرائم کارفرمایان به علت دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه کارکنان بخشیده و مابقی طی اقساط یکسال از افراد دریافت می شود.
وی گفت: تعدادی از ادارات که بدهی بیمه ای داشته از مزایای طرح بخشودگی بدلیل مراجعه نکردن بهره نبردند که باعث خواهد شد تا فشار مالی بر دولت وارد شود.
شاعری بیان کرد: 66 هزار و 424 نفر از مجموع جمعیت 103 هزارنفری این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که 21 هزار نفر از آنان اصلی و مابقی تبعی هستند.
سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه ادامه داد: همچنین ازمجموع چهار هزار و 178 نفرمستمری بگیران این شهرستان یکهزار و 460 نفر اصلی و بقیه تبعی هستند.
وی گفت: بطور میانگین در هر ماه 30 نفر دراین شهرستان به سن بازنشستگی می رسند و شامل دریافت مستمری می شوند.
سرپرست اداره تامین اجتماعی گناوه هزینه کرد این اداره را درسال گذشته 400 میلیاردریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ درقالب تعهدات بلندمدت، کوتاه مدت و بیمه بیکاری پرداخت شد.
وی با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی گفت: دراین هفته برنامه های مختلفی درسطح این شهرستان پیش بینی شده که برپایی میزخدمت در مصلای جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و افتتاح کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی شعبه گناوه از مهم ترین آنان است.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزارنفر در 110 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**

نظر شما