شناسهٔ خبر: 26728745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای ابلاغ پیام رئیس جمهوری؛

جابری انصاری دوشنبه به لبنان سفر می کند

بیروت-ایرنا- «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور سیاسی که اکنون در سوریه بسر می برد، فردا (دوشنبه) برای ابلاغ پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقام های لبنان به بیروت سفر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جابری انصاری در این سفر یک روزه قرار است پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران را به «میشل عون» همتای لبنانی اش ابلاغ کند.
یک دیپلمات ارشد سفارت ایران در بیروت به ایرنا گفت که سفر جابری انصاری به لبنان در چارچوب سفرهای اخیر شخصیت ها و دیپلمات های ایرانی به کشورهای مختلف درباره مساله برجام و تحولات مرتبط با آن صورت می گیرد.
دستیار ارشد وزیر امور خارجه در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری و ولید معلم وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
به تازگی «علی اکبر ولایتی» مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب به مسکو سفر کرد.
«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه نیز فردا (دوشنبه) عازم دهلی نو خواهد شد.
به گفته دیپلمات سفارت ایران، در پیام روحانی به عون رویکرد و اقدامات ایران در خصوص برجام بویژه پس از بدعهدی آمریکا در خروج از این توافق، شرح داده شده است.
لبنان روابط نزدیکی با ایران دارد و از منتقدان خروج آمریکا از توافق هسته ای بوده است.
دستیار ارشد وزیر امورخارجه همچنین به طور جداگانه با «نبیه بری» رئیس پارلمان، «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه و «جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای نیز در این دیدارها مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.
خاورم**2054*شبس*1613

نظر شما