شناسهٔ خبر: 26728606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر جشن های مردمی لرستان خبر داد؛

برگزاری مراسم عقد زوج های جوان لرستانی با حضور خدام امام رضا(ع) / اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام لرستان

«حامدغفوری نژاد» به اهتزاز پرچم متبرک رضوی بر بام لرستان در ولادت امام رضا (ع) اشاره و افزود: زوج های با مهریه کم زیر پرچم متبرک رضوی با حضور خدام امام رضا(ع) عقد می کنند.

صاحب‌خبر -

عقد زوج های جوان لرستانی با حضور خدام امام رضا(ع)/اهتزار پرچم متبرک رضوی بر بام لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «حامد غفوری نژاد» دبیر جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» استان لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال 1386 یکی از هیئت های یزد، پرچم هیئت رضوی را به شهر یزد دعوت کرد، این اولین جرقه برگزاری فعالیت های فرهنگی بود.

غفوری نژاد با اشاره به جشن مردمی زیر سایه خورشید تصریح کرد: آستان قدس رضوی از سال 96 این جشن مردمی را در دهه کرامت برگزار می کند.

وی خاطر نشان کرد: یازدهمین دوره جشن مردمی «زیر سایه خورشید» در کشور در حالی برگزار می شود که در سال 89 اولین بار این جشن ها به مؤسسه «مبشر صبح» واگذار و در مرکز استان برگزار شد.

دبیر جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» به راه اندازی سامانه زیارت از راه دور برای کسانی که قادر به زیارت امام رضا نیستند اشاره و افزود: از سال 89 تاکنون برای نهمین سال جشن های زیر سایه خورشید در کشور و تعدادی از کشورهای دنیا برگزار می شود.

وی به عمده فعالیت های آستان قدس رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: فعالیت‌های آستان قدس رضوی روی مناطق محروم متمرکز است و با روی کار آمدن «حجت‌الاسلام رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی این کار با قدرت بیشتری اجرا می‌شود به‌ ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار.

غفوری نژاد به جشن‌های زیر سایه خورشید اشاره کرد و گفت: این جشن ها در کشور با حضور ۸۰ کاروان و ۲۰۰ نفر از خدام آستان قدس رضوی در ۱۵۰۰ نقطه و با همکاری ۲ هزار تشکل فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است در کشور 9 هزار عملیات فرهنگی اجرا شود افزود: دو مسابقه کشوری در استان ها برگزار می شود یکی مسابقه کتاب خوانی (رمان دعبل و زلفا) که این کتاب با تخفیف 50 درصدی به فروش می رسد و به نفر اول یک دستگاه خودرو و به نفرات بعدی جوایز نفیسی اهدا می شود.

دبیر جشن‌های مردمی افزود: مسابقه کشوری دیگری با محوریت سبک زندگی امام رضا (ع) برگزار می شود و کسانی که تمایل به شرکت در مسابقه را دارند می توانند با شماره گیری 3#8* در مسابقه شرکت کنند و به 888 نفر از برگزیدگان غذای متبرک رضوی اهدا می شود که هر زمان با هر تعداد به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوند می توانند از این غذای متبرک حرم استفاده کنند.

وی به دو مسابقه کتابخوانی در استان که مخاطب آن سربازها، نادمین ندامتگاه ها و نوجوانان هستند اشاره و اظهار داشت: کتاب «توحید داروی دردها» و کتاب «سبک زندگی توحیدی»، کتاب هایی با محوریت سبک زندگی امام رضا می باشند و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.

غفوری نژاد عنوان کرد: استان لرستان میزبان هشت نفر از خدام حرم امام رضا(ع) از 26 تیر تا سوم مرداد می باشد که با برنامه ریزی های صورت گرفته در 10 شهرستان استان حضور میابند.

وی با بیان برنامه های خدام امام رضا (ع) در استان افزود: خدام امام رضا (ع) در 44 روستای دور افتاده و محروم استان حضور میابند و به دیدار و سرکشی 10 بیمارستان، مناطق حاشیه نشین و ندامتگاه های استان می روند.

دبیر جشن‌های مردمی استان ادامه داد: سرکشی از خانواده شهدا، مدافعان حرم و جانبازان از دیگر برنامه‌های خدام امام رضا است.

وی اظهار داشت: بنا بر شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است سرکشی از مراکز تولیدی استان از جمله کارخانه سیمان دورود و زاگرس پوش بروجرد، انجام و جشنی برای کارکنان این واحدها برگزار می‌شود.

غفوری نژاد با بیان این که در هر شهرستان با ورود خدام و پرچم متبرک اولین برنامه غبارروبی گلزار شهدا است، افزود: حضور کاروان خدام رضوی در مراکز معلولین و خانه سالمندان، مراکز تولیدی، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی از دیگر برنامه های این جشن فرهنگی خواهد بود.

اهتزار پرچم متبرک حرم رضوی در بام لرستان

وی به برنامه های روز میلاد امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: در روز میلاد امام رضا (ع) پرچم متبرک حرم رضوی در بام لرستان به اهتزار در خواهد آمد و خدام امام رضا در برنامه زنده تلویزیونی شبکه افلاک حضور میابند و با «آیت‌الله صادقی» دیدار خواهند کرد.

دبیر برگزاری جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» به برنامه «بله امام رضا» اشاره و اظهار داشت: این برنامه برای زوجین با مهریه کم و ازدواج آسان است و کسانی که تمایل داشته باشند خدام حرم رضوی در مراسم عقد آن‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما