شناسهٔ خبر: 26728250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دانش‌آموزان و دانشجویان با همت، ریشه وابستگی‌ها را قطع کنند

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشمندان، صاحب‌نظران در حوزه و دانشگاه همت کرده و ریشه وابستگی‌ها را برای همیشه قطع کنند، در طول 40 سال ایران اسلامی توانسته با توکل بر خدا، رهنمودهای امام و رهبری، برکت خون شهدا روی پای خود بایستد و هر روز بر اقتدار و خودکفایی نظام افزوده ‌شود.

صاحب‌خبر -

دانش‌آموزان و دانشجویان با همت، ریشه وابستگی‌ها را قطع کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 24تیر در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار‌و‌دانش سراسر کشور که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: مدارسی همچون هنرستان‌های کارو‌دانش که در آنان رشته‌های هنری تدریس می‌شود اهمیت بسیاری دارند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در رشته‌های کارو‌دانش تحصیل می‌کنند، به نوعی هم با هنر و هم با علم و معارف اسلامی سر و کار دارند، خوشبختانه دختران جوان در این عرصه فعالیت چشمگیری دارند و می‌توانند با دقت‌نظر، نکته‌سنجی و توجه به ظرائف کار در حوزه‌های حساس کشور همچون الکترونیک، هایتک، هوا و فضا و .. وارد شوند. گاه پسران حوصله و توان لازم برای دقت و ظرافت را ندارند که این خدمات می‌تواند به دستان دختران متعهد و مجرب انجام شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: خوشبختانه به برکت امام راحل و انقلاب تحولات گسترده‌ای را در سطح جامعه شاهد هستیم. نوجوانان امروز در رشته‌های مختلف می‌توانند گام‌های بلندی برای زنده نگاه داشتن آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب بردارند.
امام جمعه اراک افزود: دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشمندان، صاحب‌نظران در حوزه و دانشگاه همت کرده و ریشه وابستگی‌ها را برای همیشه قطع کنند، در طول 40 سال ایران اسلامی توانسته با توکل بر خدا، رهنمودهای امام و رهبری، برکت خون شهدا روی پای خود بایستد و هر روز بر اقتدار و خودکفایی نظام افزوده ‌شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌آموزان با استفاده از هنر خود می‌توانید اشتغال مولد ایجاد و کشور را در عرصه جهانی سربلند کنید، شما امید ایران و خاری در چشم دشمنان هستید، آنان برای شما و اهداف بلند شما نقشه می‌کشند، شما با درایت باید اسیر وسوسه‌های آنان نشوید.
وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، غیر‌ضروری و بازدارنده و سرگرم‌کننده برای انجام کارهای مهم و بزرگ همت کنند، آیندگان به شما افتخار می‌کنند. در طول قرون گذشته تاریخ شاهد علمای بزرگ و فرهیختگان، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی فراوانی بوده است، اسان مرکزی در این عرصه پیشتاز است. شما دانش‌آموزان با همت والا می توانید قله‌های فراتر را از آن خود کنید.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی هشدار داد: شما نوجوانان قدر و منزلت خود را بدانید، فریب ظواهر فریبنده و فریبکارانه دشمن را نخورید، شما هنرمندان حکیم و حکمیان هنرمند هستید، شما می‌توانید علم و معرف را به هم آمیخته و تحول عظیم ایجاد و قله ایران را به افق اعلا برسانید.
این مقام مسئول ادامه داد: مکتب ما مکتب قرآن، اسلام، نهج‌البلاغه، امید، عزت‌آفرینی و هنر‌آفرینی است، نظام عالم نظام هنر است و ریشه هنر به خداوند باز می‌گردد، تمام آیات و سور قرآن هنر است، اگر همه هنرمندان جمع شوند نمی‌توانند مانند نهج‌البلاغه را نگارش کنند.
نمایده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان اظهار کرد: حوزه خاتم‌الانبیاء(ص) اراک یکی از هنرهایی است که با کمترین امکانات ساخته شده است، سال گذشته 53 مدرسه پیش‌حوزوی در استان راه‌اندازی شد و امسال به 60 مدرسه می‌رسد. تدریس سطح 3 و 4 خواهران در حوزه علمیه از دیگر اقدامات است. عامل موفقیت عزم، اراده، انگیزه بالا، پشتکار و مسئولیت‌پذیری است.
انتهای پیام

نظر شما