شناسهٔ خبر: 26727031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی کانون پرورش فکری مازندران صورت گرفت:

تولید ۴۰۰ اثر از کودکان مازندرانی برای شرکت درجشنواره های رضوی

ساری - همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام،کودکان ونوجوانان مازندرانی ۴۰۰ اثر فرهنگی، هنری و ادبی برای شرکت در این جشنواره تولید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی در بخش کودک و نوجوان با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام) به ویژ رأفت و مهربانی ایشان و بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا(علیه‌السلام) از مدینه تا خراسان برگزار می‌شود.

مرحله‌ استانی این جشنواره اما، در بخش کودک و نوجوان با عنوان «قدمگاه عشق» در سطح ۲۵ مرکز ثابت، ۴ مرکز سیار روستایی، ۱ مرکز پستی و در مجموع ۳۲ مرکز کانون پرورش فکری مازندران در رشته های کاردستی، پژوهش اعضا، کتابسازی، نامه ای به امام، خاطرات زیارت (خاطره نویسی)، سرود، پویانمایی، طراحی تمبرپستی و کارت پستال سازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پس از ارسال فراخوان به مراکز در اسفندماه سال ۹۶ تانیمه خردادماه سال ۹۷ به واسطه ی پیگیری کارشناسان و همت مربیان و استقبال با شور و نشاط اعضای مراکز فرهنگی و هنری در استان، بیش از ۴۰۰ اثر از ۲۹۳ نفر عضو در بخش‌های کاردستی، پژوهش اعضا، کتابسازی، نامه ای به امام، خاطرات زیارت (خاطره نویسی)، سرود، پویانمایی، طراحی تمبرپستی و کارت پستال سازی به دبیرخانه استانی رسید.

در نهایت پس از داوری اولیه از سوی کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش و پژوهش کانون؛ ۹۶ اثر از مجموع آثار برگزیده استانی جهت ارسال به دبیرخانه  مرکزی در تهران ارسال شد تا در رقابت با سایر برگزیدگان از استان‌های دیگر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قرار است همزمان با دهه کرامت و در آیینی از برگزیدگان استانی بخش کودک ونوجوان جشنواره رضویدر شهرستان تنکابن تقدیر شود.

نظر شما