شناسهٔ خبر: 26726973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

تهدید سلامت با مصرف روغن‌های گیاهی تصفیه نشده

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: روغن‌های گیاهی تصفیه نشده که در مراکز روغن‌گیری در سطح شهرها تولید و عرضه می‌شود دارای تاریخ مصرف کوتاه مدت و حاوی مواد مضر و تهدیدکننده سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «حسن براتی‌زاده» با اشاره به این‌که تهیه روغن‌های گیاهی در حضور مشتری نشان از سلامت آن نیست، اظهار کرد: تهیه روغن از کنجد، هسته انگور، زیتون و ... بدون طی کردن مراحل قانونی، دریافت مجوز و پروانه تولید در حال افزایش است که باعث ایجاد معضلات بهداشتی در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراکز صرفاً مجهز به یک دستگاه پرس جهت استخراج روغن هستند و روغن خروجی بدون عملیات تصفیه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: این روغن‌ها حاوی مقادیر زیادی مواد مضر مانند رطوبت، ذرات، باقی مانده دانه، صمغ، فلزات سنگین و ... است که بیماری‌زا خواهند بود.

این مسئول یادآور شد: باید روغن های گیاهی تصفیه شده و استاندارد با اسیدچرب اشباع کمتر، اسید چرب ترانس صفر و ایزومتر ترانس پایین‌تر و به صفر نزدیک‌تر را خریداری و مصرف کنند.


برچسب‌ها:

نظر شما