شناسهٔ خبر: 26726373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول ستاد نماز جمعه قشم:

بزرگداشت اقامه نخستین نماز جمعه کشور در قشم برگزار می شود

قشم - ایرنا - مسئول ستاد نماز جمعه قشم گفت: به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه ایران اسلامی برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه، مسابقات فرهنگی با موضوع نماز در مصلی امام علی(ع) شهر قشم و غیر آن برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ناصر ناصری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های ویژه سالروز اولین نمازجمعه کشور با هدف ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه به ویژه نسل جوان، از عصر روز چهارم مرداد ماه با غبار روبی مزار شهدا در قشم آغاز می شود.
روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 قمری، نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.
مسئول ستاد نماز جمعه قشم ادامه داد: دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، مسابقه فرهنگی و عکاسی با موضوع نماز و برگزاری نمایشگاه از جمله برنامه های دیگر این بزرگداشت است.
وی اظهار داشت: عموم مردم می توانند عکس های خود را با موضوع نماز تا تاریخ دوم مرداد ماه سال جاری برای ستاد اقامه نماز جمعه قشم ارسال کنند.
ناصری افزود: نمایشگاهی با موضوع های یادمان شهدا، نماز و نوجوانان، اقتصاد مقاومتی و عفاف و حجاب در روز پنج مرداد ماه در محل مصلی امام علی(ع) قشم برگزار می شود.
وی تصریح کرد: یک مسابقه 10 سئوالی با محوریت نماز جمعه تدوین شده که همه مردم می توانند در آن شرکت کنند که به برندگان کمک هزینه سفر به مشهد و کربلا اعطا می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

نظر شما