شناسهٔ خبر: 26726234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

طلوع کیان: سهمیه جهانی و مدال طلا دو هدف اصلی ما در بحرین هستند

مربی تیم والیبال جوانان ایران می گوید که ایران در بحرین به دنبال کسب سهمیه جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، علیرضا طلوع کیان مربی تیم جوانان ایران درباره تیم اعزامی به بحرین برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای اولین مرتبه تیم جوانان با اعلام فراخوان و تست گیری از بازیکنان جدید برای مسابقات آماده شد. پیش از این رسم بر این بود که از بازیکنان تیم های نوجوانان استفاده می شد اما ما سعی کردیم تا بازیکنانی که ادعای حضور در تیم جوانان را دارند تماشا کنیم و از نزدیک به 220 نفر تست گرفتیم. بعد از عید نیز نزدیک به 120 روز اردو داشتیم و برای مسابقات آماده هستیم.

وی افزود: در این مدت به تیم بزرگسالان نیز کمک کردیم و چندین بازیکن در تیم ملی داشتیم. امیرحسین اسفندیار اولین نفری بود که به تیم ما اضافه شود و سپس فلاحت خواه، یلی، توخته، مرتضی شریفی و حضرت پور به تیم اضافه شدند و تیم شکل خاص خود را گرفت. پیش از این ما با دیگر بازیکنان 10 دیدار دوستانه در تورنمنت های مختلف در استونی، اسلوونی، بلغارستان داشتیم و شناخت خوبی از دیگر بازیکنان تیم مانند بازیکنان تازه اضافه شده داریم.

 

مربی تیم جوانان ایران تصریح کرد: در این مدت البته دو مشکل نیز درباره بازیکنانی که از تیم ملی اضافه شدند داشتیم؛ دو بازیکن از نظر بدنی شرایط خوبی نداشتند و چند بازیکن دیگر نیز هماهنگی لازم با دیگر بازیکنان را نداشتند. در این مدت سعی کردیم کار هماهنگی و بدنی انجام دهیم تا بازیکنان یکسان شوند و به نتیجه ایده آل دست پیدا کنیم.

طلوع کیان در تشریح اهداف تیم ایران در مسابقات بحرین عنوان کرد: هدف اول ما کسب سهمیه جهانی است و برای این کار باید در فینال حضور داشته باشیم. هدف دوم این تیم نیز قهرمان شدن در این مسابقات است. در مسابقات 2 سال قبل در کشور تایپه نقره گرفتیم و امسال می خواهیم مدال طلا را کسب کنیم. هدف سوم ما نیز مربوط به مسابقات جهانی است؛ تیم جوانان تنها یک مدال برنز در مسابقات جهانی دارد و ما می خواهیم با حضور در این مسابقات، مدال خود را ارتقا دهیم.

او در ادامه درباره شناخت از حریفان ایران در مسابقات آسیایی، خاطر نشان کرد: ما هم مانند تیم نوجوانان در بازی اول با مشکل عدم شناخت رو به رو هستیم و نمی دانیم چین از چه ترکیبی استفاده می کند. بازیکن شماره 19 این تیم در لیگ جهانی بازی کرد و ما تا امروز چندین جلسه آنالیز داشتیم. شناخت فردی از حریف خود داریم و سیستم چین را می دانیم اما کار گروهی آنها را نمی دانیم و نمی دانیم از چه ترکیبی استفاده می کنند و با چه تیمی به بحرین می روند. با توجه به قرعه کشی جدید، سه تیم اول دور قبل به یک گروه رفتند. تحلیل آسیا نیز این است که بازی ها زیبا شود. این قرعه کشی اصلا خوب نیست و برای رده جوانان و نوجوانان مناسب نیست اما چاره ای جز پذیرش این قرعه کشی نداریم. بازی دوم ما نیز با کره جنوبی است اما فرق این بازی این است که بازی چین و کره جنوبی را می بینیم و سپس برابر کره جنوبی به میدان می رویم. شناخت کاملی از چین نداریم و شناخت ما از سال های قبل است. بعد از آن همه بازی ها حذفی است و امیدوارم در مراحل بعدی نیز موفق باشیم.

طلوع کیان در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم که 5-6 نفر از کشور ایران در مسابقات بحرین حضور دارند و دارای کرسی هستند. آقای درخشنده به عنوان رئیس کمیته کنترل، دکتر نوروزی، آقای امیدوار حاتمی و خانم حسابی در این مسابقات حضور دارند. امیدوارم روزی باشد که کرسی های بیشتری داشته باشیم و در FIVB نیز کرسی داشته باشیم و آن زمان می توانیم در قرعه کشی، مدل مسابقات، داوری و غیره دخالت کنیم و اینگونه نباشد که تایلندی ها و چینی ها برنامه ریزی کنند. وزارت ورزش باید کمک کنند که این کرسی ها بیشتر شود و امیدوارم این عزیزان نیز مانند گذشته به تیم ایران کمک کنند تا شاهد کسب بهترین نتیجه در مسابقات بحرین باشیم.

نظر شما