شناسهٔ خبر: 26726123 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خیران مدارس نیمه تمام را تکمیل کنند

به گزارش ایرنا مهرالله رخشانی مهر، روز یکشنبه در بازدید از طرحهای نیمه تمام مدارس گناباد، افزود: وزارت آموزش و پرورش با وجود محدودیت منابع اعتباری توجه خاصی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا مهرالله رخشانی مهر، روز یکشنبه در بازدید از طرحهای نیمه تمام مدارس گناباد، افزود: وزارت آموزش و پرورش با وجود محدودیت منابع اعتباری توجه خاصی به نوسازی مدارس دارد و باید با مشارکت خیران انجام طرحهای نیمه تمام در مدارس کشور سرعت گیرد.
وی از اختصاص 30 میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش گناباد در سال جاری خبر داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از روند نامناسب نگهداری برخی فضاهای آموزش و پرورش و ساخت مدارس جدید در محوطه مدارس قدیمی گناباد گفت: یک استخر این شهرستان با وجود گذشت کمتر از 20 سال از ساخت، فرسوده شده که این مطلوب نیست.
رخشانی مهر تاکید کرد: باید مدارس به نحوی مقاوم و پایدار شوند که در زمان حوادث پیش بینی نشده از آنها به عنوان مرکز مدیریت بحران در نقاط مختلف بهره گرفته شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: این استان با مشکلات زیادی از نظر تجهیزات و فضاهای آموزشی مواجه است و با وجود تراکم بالا در شهرستان های بزرگ، سرانه این بخش پایین است.
جاسم حسین پور، شمار طرحهای نیمه تمام مدارس خراسان رضوی را حدود 500 طرح ذکر کرد و گفت: نیکوکاران در جشنواره خیران مدرسه ساز که خردادماه امسال برگزار شد، 10 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس استان تعهد دادند.
سرپرست فرمانداری گناباد نیز گفت: حضور فعال خیران این شهرستان در بخشهای مختلف مشهود است و تنها 35 میلیارد ریال در چند سال گذشته در بخش توسعه و نوسازی مدارس مشارکت داشته اند.
محمدعلی جعفری گفت: پراکندگی جمعیت از مشکلات مهم آموزش و پرورش گناباد است و فاصله 100 تا 200 کیلومتری برخی روستاها کار را برای معلمان سخت کرده است.
هم اکنون هزار و 852 فرهنگی در یکهزار و 31 کلاس درس و 274 مدرسه، تدریس 17 هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
انتهای پیام

نظر شما