شناسهٔ خبر: 26725585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بختیاری در نشست خبری عنوان کرد: برگزاری سومین اجلاسیه امام رضا(ع) با محوریت وحدت/اجرای طرح زندانیان دارای جرایم غیر عمد

صاحب‌خبر -

به گزارش رجانیوز؛ «مرتضی بختیاری» قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت این آستان گفت: امسال به دستور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ستادی با عنوان «ستاد مناسبت‌های ویژه» راه‌اندازی شد که این ستاد برای آن مناسبت‌ها برنامه‌ریزی می‌کند که از جمله آن مناسبت‌ها، ایام دهه کرامت است.

 

 وی با اشاره به بحث «زیارت» به عنوان یکی از مباحثی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: امروزه در برخی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حال کار کردن روی این موضوع هستند و این یعنی آنان از این ناحیه احساس خطر کرده‌اند. زیارت قدرت نرم شیعه است که امروزه در ایام راهپیمایی اربعین حسینی (ع) این قدرت را به وضوح می‌بینیم.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) درباره شعار امسال دهه کرامت نیز گفت: امسال «خدمت کرمانه» به عنوان شعار فعالیت‌های دهه کرامت انتخاب شده که این برگرفته از زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) و فراز «عَادَتِکُم الاِحسان وَ سَجیَّتِکُمُ الکَرَم» است.

 

بختیاری با اشاره به اینکه در طول تاریخ سه هجرت آثار بابرکتی داشته است افزود: یکی هجرت پیامبر(ص) به مدینه است که آغاز تحول بزرگی بود. هجرت مهم دوم که اثربخشی داشت هجرت امام حسین(ع) به کربلا به شمار می‌رود و هجرت سوم که تمدن جدیدی را به ارمغان آورد هجرت امام رضا(ع) است که هجرتی تمدن‌ساز بود.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) اجرای برنامه‌های دهه کرامت را در چهار بخش گستره شهر مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع)، در سطح ملّی و بین‌المللی تقسیم کرد و گفت: «شکوه رضوان»، «قرار زیارت»، «برنامه گلباران در شب ولادت امام رضا (ع) از میدان شهداء به طرف حرم مطهر»، «رونمایی از کتب و محصولات فرهنگی آستان»، «عطر رضوان»، «غبارروبی و شستشوی گنبد» و ... از جمله ویژه‌برنامه‌هایی است که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

بختیاری با اشاره به برگزاری برنامه «معین الضعفاء» یادآور شد: در این برنامه قرار است 60 هزار نفر از افرادی که دارای معلولیت جسمانی هستند و همچنین بیش از 40 هزار نفر از خانواده‌های شهداء و جانبازان به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

 

وی با اشاره به برنامه دهه کرامت آستان در گستره شهر مشهد نیز گفت: 8 خدمت محلی مرتبط با سیره امام رضا (ع)، اعم از آموزش قرآن کریم و احادیث رضوی، گل‌آرایی، «زیر سایه خورشید» در تمام شهرستان‌های کشور با حضور خادمان امام رضا (ع)، «پویش خدمت کریمانه» در راستای برپایی سفره‌های کرمانه با کمک خیّرین در مناطق مختلف کشور، اعزام طلّاب فاضل به عنوان سفیران امام رضا (ع) در سطح کشور، «میقات امام رضا (ع)» در راستای خدمت به زائران بین راهی در مجمتع‌هایی که تولیت آستان قدس ایجاد شده است، «کرامت رضوی» جهت توزیع 20 هزار غذا به خانواده‌های یتیم، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبی توسط مردم مثل شرکت در اردوهای جهادی، ویژه‌برنامه «امام رئوف» جهت عیادت از بیماران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهداء با اهدای بسته‌های فرهنگی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) از طرح آزادی زندانیان دارای جرم غیر عمد در دهه کرامت خبر داد و گفت: امسال بر اساس طرح «یا ضامن آهو» در تلاش هستیم تا تعدادی از زندانیانی را که دارای جرایم غیر عمد در سطح شهر مشهد هستند، آزاد کنیم. ضمناً در صورت امکان جهت آزادسازی زندانیانی که دارای جرایم غیر عمد در سایر استان‌های نیز هستند، تلاش خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ملّی و بین‌المللی آستان قدس در دهه کرامت اظهار کرد: برگزاری نشست‌های نخبگانی با موضوع سیره امام رضا (ع) در قم، برگزاری سومین اجلاسیه امام رضا (ع) با محوریت وحدت با حضور اندیشمندان ملّی و بین‌المللی، برنامه «ایوان آفاق سفیران خورشید» در تعدادی از کشورها با موضوع امام رضا (ع)، اعلام فراخوان کتاب سال رضوی، برنامه «جایزه جهانی گوهرشاد» و ... از جمله این برنامه‌هاست.

 

نظر شما