شناسهٔ خبر: 26725307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| مجلس در بُعد نظارتی نمره ۱۰ می­‌گیرد

R41346/P1494/S6,51/CT11

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بنده معتقدم اگر به عنوان مثال در بخش واردات و صادرات و مناطق آزاد اگر منِ نماینده مجلس وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام داده ­بودم قطعا وضعیت صنعت به این شکل نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌­الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ظهر امروز در مراسم گرامی­داشت بیست­ وسومین سالروز صنعت و معدن و تجلیل از صنایع کوچک استان اظهار داشت: در قانون اساسی برای مجلس دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین موظف شده و از نظر اجرایی هیچ اقدامی نمی‌­تواند انجام دهد.

وی بابیان اینکه بنده در گذشته بارها گفته‌­ام که به بُعد نظارتی مجلس نمره 10 می­‌دهم و معتقدم در این زمینه کاستی‌­های متعددی وجود دارد، تصریح کرد: بنده معتقدم اگر به عنوان مثال در بخش واردات و صادرات و مناطق آزاد منِ نماینده مجلس اگر وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام داده­‌ بودم قطعا وضعیت صنعت به این شکل نبود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: سیاسی‌کاری مجلس و انتخاب نمایندگان تنها به دلیل وجود در فلان لیست انتخاباتی و عدم توجه به مهارت‌­ها و تخصص افراد بوده و منجر به این می‌شود که یک نماینده با وقاحت تمام و در مورد حقوق‌های ظالمانه نجومی می­‌گوید این سهم ما از سفره انقلاب است.

موسوی­‌لارگانی پیرامون فساد برخی از آقازاده‌ها، خاطرنشان کرد: باید با اینگونه افراد به صورت جد برخورد شود؛ مقام معظم رهبی فرزندانشان را از حضور در اقتصاد نهی کرده‌اند و سایر مسئولان نیز باید این رفتار را در کارهای خود اعمال کنند.

تسهیلات بانک‌­ها دردی از صنعتگران دوا نمی­‌کند

در ادامه اسرافیل احمدیه، رئیس سازمان صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان شامل 226 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری و معادل 9 درصد از کل کشور را است، اظهار داشت: صنعت اصفهان توانسته­است برای 265 هزار نفر اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته 5 هزار جواز تأسیس به واحدهای جدید داده شد، تصریح کرد: این تعداد به 356 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که تسهیلات 18 درصدی بانک‌ها در این شرایط نمی‌تواند دردی از آنها دوا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تمامی معادن استان اصفهان متعلق به بخش خصوصی است، اظهار داشت: در حال حاضر 821 معدن فعال با میزان استخراج تقریبی 47.3 میلیون تن در استان فعال هستند و نزدیک به 10 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما