شناسهٔ خبر: 26725045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار امنیتی سوریه؛

تداوم پیشروی ارتش سوریه در حومه قنیطره/اوضاع ادلب ملتهب است

تداوم پیشروی های ارتش سوریه در حومه قنیطره، ادامه درگیری های داخلی تروریستها در ادلب و کشته شدن ۵ نفر از نیروهای مورد حمایت آمریکا در الرقه از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع سوری از زخمی شدن تعدادی از افراد وابسته به گروه موسوم به جیش الاحرار بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به خودروی آنها در شهر خان شیخون ادلب خبر دادند.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده از سوی افراد ناشناس در مسیر نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا در الرقه ۵ نفر از آنها کشته شدند. این بمب در مسیر خودرو آنها در نزدیکی روستای جدیده کحیط در شرق شهرک الکرامه منفجر شد.

از سوی دیگر ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود، مواضع گروههای مسلح را در تل المال و تله مسحره و طیحه در حومه درعا و قنیطره زیر آتش سنگین قرار داد.

منابع سوری از حملات خمپاره ای به شهرک البعث در قنیطره خبر دادند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از شروع خروج گروههای مسلح از شهر درعا در جنوب سوریه به سوی شمال این کشور خبر داد.

رامی عبدالرحمن مدیر این گروه گفت: قرار است که ۳۰ اتوبوس حدود ۱۴۰۰ فرد مسلح به همراه خانواده هایشان را به ادلب در شمال غرب سوریه ببرد.

این درحالی است که منابع سوری از مقادیر زیاد سلاحی که این گروهها تحویل ارتش سوریه داده اند و شامل تانک و موشک می شود، خبر داده اند.

همزمان تجمعات مردمی در شهرک غباغب در حومه درعا در حمایت از ارتش سوریه گزارش شده است.

این در حالی است که پیشروی های ارتش سوریه در حومه قنیطره ادامه دار و مواضع تروریستها در روستای الطیحه زیر آتش قرار گرفت.

قبلا ارتش سوریه روستای مسحره را آزاد کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما