شناسهٔ خبر: 26724075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدان

مدیر کل بهزیستی استان همدان از فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سه کمپ ترک اعتیاد در استان همدان فعال است افزود: تا پایان سال گذشته 40 کمپترک اعتیاد در استان داشتیم که 2 مورد از این کمپ ها مربوط به بانوان است.

وی ادامه داد: 3 کمپ در ملایر در آستانه راه اندازی هستند که یکی از کمپ ها مربوط به بانوان است وبا راه ادازی این کمپ ها ،تعداد کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان به 3 کمپ می رسد.

الوند با اشاره به اینکه استان همدان هم اکنون در زمینه اعتیاد رتبه 21 ودر زمینه طلاق رتبه 17 را در کشور دارد ادامه دادک استان همدان کمپ ترک اعتیاد دانش آموزان ندارد و تنها ترک اعتیاد دانش آموزان در استان سیستان وبلوچستان راه اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد:  19 مرکز شاوره روانشناختی حضوری، 1مرکزغیر حضوری و11 خانه سلامت روان محلی در راستای مشاوره روانشناختی فعال هستند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان  با اشاره به اینکه ایجاد شغل و خودکفایی اقشار زیر پوشش، هدف اصلی سارمان بهزیستی است اظها رداشت: یک هزار و222 شغل با اعتبار185 میلیارد ریال برای مدد جویان این سازمان ایجاد شده است.

وی افزود: امسال نیز تعهد شده است که یک هزار و580 شغل برای جامعه هدف این سازمان ایجاد شود.

حمید رضا الوند به برنامه های استان همدان در هفته بهزیستی اشاره کرد وگفت: 225 برنامه در تمام شهرستان های استان اجرا و54 طرح در مراکز وموسسه های زیر مجموعه اداره کل بهزیستی استان همدان بهره برداری می شود.

و ی به خدمات هفته بهزیستی اشاره کرد وافزود: گفتاردرمانی، شنوایی سنجی ،مشاوره وکاردرمانی به عموم مردم به شکل رایگان ومشاوره ژنتیک بشکل نیم بها د هفته بهزیستی ارائه خواهد شد.

این مسئول به اجرای قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد وادامه داد: قانون جامع حمایت از معلولان سال گذشته تصویب و امسال به دستگاه های متولی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مستمری مدد جویان سازمان بهزیستی بعد از حدود 20 سال افزایش یافت گفت: این نشانه تلاش این سازمان در راستای ارتقای زندگی جامعه هدف است.
وی بر اهمیت فعالیت اورژانس اجتماعی تاکید و بیان کرد: باید تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند باشند که همه شهرستان استان همدان به جز فامنین را شامل می شود با این وجود رایزنی های لازم انجام شده و سعی می شود امسال شهرستان فامنین نیز با وجود جمعیت کمتر از 50 هزار نفر جمعیت به ناوگان اورژانس اجتماعی مجهز شود.

الوند با بیان اینکه طبق آمار تماس های اورژانس اجتماعی، مهمترین آسیب اجتماعی در استان همدان اختلافات حاد خانوادگی است گفت: دومین آسیب، همسرآزاری و سومین آسیب کودک آزاری است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: براساس بررسی های دفتر مدیریت و ارزیابی عملکرد استانداری همدان، ادراه کل بهزیستی به عنوان سازمان پیشرو در راه اندازی میز خدمت انتخاب و اداره ها بهزیستی در تمامی 9 شهرستان استان به میز خدمت مجهز شده اند.

وی تاکید کرد: همچنین از شهریورماه امسال 40 خدمت سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی به مراجعان این سازمان ارائه می شود.

حمید رضا الوند  اظهار داشت: بیش از 30 هزار خانوار معلول زیر پوشش این اداره کل هستتند که 2.7 جمعیت معلول کل کشور است.

وی افزود: 34 هزار معلول در بهزیستی استان تشکیل پرونده داده اند و از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهره مند هستند و از این تعداد بیش از یک هزار و 200 معلول در 14 مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان روان و معلولان ذهنی استان نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 36 کودک کار شناسایی و از ابتدای سال جاری تاکنون 40 کودک شناسایی شده اند و کار ساماندهی آنها در در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این کودکان در بازه سنی پنج تا 18 سال قرار دارند افزود: از این تعداد چهارنفر دختر و مابقی پسر بوده اند.

انتهای پیام/ج

شناسایی 40 کودک کار در استان همدان

برچسب‌ها:

نظر شما