شناسهٔ خبر: 26723414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار مرکزی قزوین:

رسالت جشنواره رضوی نشر سیره امام رضا(ع) است

قزوین- بخشدار مرکزی قزوین گفت: رسالت مهم جشنواره رضوی نشر سیره امام رضا(ع) و خاندان نبوی است.

صاحب‌خبر -

مرتضی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز خشنودی از برگزاری جشنواره رضوی، فعالیت در راستای این جشنواره را حرکت ارزشمندی در مسیر ترویج فعالیتهای دینی دانست.

وی افزود: برنامه های فرهنگی با رنگ و بوی دینی و مذهبی می‌تواند نقشی مهم و اثرگذاری در ارتقای بینش و بصیرت اخلاقی و اجتماعی عموم مردم داشته باشد.

بخشدار مرکزی قزوین تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره ملی کتاب خوانی رضوی، نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه است.

علیخانی تأکید کرد: جشنواره رضوی با محور معرفی سیره ائمه اطهار(ع) و تأکید بر تفکر و تعقل می‌تواند گامی مثبت در ترویج فرهنگ مطالعه‌ مفید باشد.

وی اضافه کرد: اولویت داشتن علم و دانش، صبر و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات در سیره رضوی، پرهیز از اسراف و تبذیر و اهمیت عبادت در زندگی امام رضا(ع) از محورهای جشنواره کتابخوانی رضوی است.

علیخانی گفت: اهمیت و ضرورت مطالعه و تاثیر چشمگیر آن بر ارتقای فرهنگ عمومی بر همگان روشن است لذا با توجه جدی در این زمینه باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی هم استفاده کنیم.

بخشدار مرکزی قزوین خواستار برگزاری هر چه مطلوبتر این جشنواره شد و اظهارداشت: برگزاری جشنواره رضوی می تواند  گام مثبتی در ترویج سیره ائمه معصومین باشد و در کنار آن زمینه تشویق مردم، دستگاه ها و رسانه ها به کتابخوانی را فراهم کند.

علیخانی درباره دستاوردهای جشنواره رضوی افزود: برگزاری این جشنواره تأثیر زیادی در آگاهی بخشی اجتماعی دارد و با توجه به منابع خوب و جذاب و روان ارائه شده، اطلاعات خوبی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تأثیر ارائه الگوهای اسلامی و اخلاقی در رفع ناهنجاری‌های جامعه، ادامه داد: این طرح ارزشمند که در رده‌های سنی مختلف برگذار می‌شود، امکان دسترسی آسان به منابع و الگوهای مناسب را برای همه اقشار به‌وجود آورده است.

بخشدار مرکزی گفت: امیدواریم در آینده شاهد تحولات بیشتری در عرصه مطالعه و کتابخوانی  باشیم. همچنین خروجی نهایی این گونه طرح ها باید افزایش کتابخوانی و انس با کتاب باشد.

نظر شما