شناسهٔ خبر: 26722964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اعتراض روزنامه صهیونیستی هاآرتض:

باید به غزه تبریک گفت

روزنامه عبری زبان هاآرتض امروز در مقاله ای ضمن اعتراض به سیاست های رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره بیرحمانه این رژیم علیه مردم این منطقه بر وجود روحیه مبارزه و مقاومت مردم غزه تاکید کرده و آن را عاملی برای ادامه زنده ماندن مساله فلسطین در میان مسائل جاری جهان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، «باید به غزه تبریک گفت» عنوان مقاله ای است که گدعون لیفی در روزنامه هاآرتض منتشر کرده است و در آن از آنچه فلسطینیان با آن مواجه بوده و گزینه های پیش روی آنان برای مقابله با اوضاع انسانی سخت غزه سخن گفته است.

 

لیفی در مقاله خود گفت: اگر غزه نبود اشغالگری اسرائیل سال ها قبل فراموش می شد، اگر غزه نبود اسرائیل مساله فلسطین را به طور کامل از دستور کار خود خارج می کرد، اما ماجرای آنها و جنایاتی که علیه آنان انجام می شود هنوز تازه است و به طور روزانه روایت می شود.

 

اگر غزه نبود جهان نیز این مساله را به فراموشی می سپرد اما تلاش آنها باعث شده تا غزه هنوز به مبارزه نا امید کننده مردم فلسطین برای آزادی خود روحی دوباره بخشد.

 

روحیه مبارزه کرانه باختری پس از انتفاضه دوم از میان رفت و تنها یک روحیه برای مقاومت و مبارزه باقی ماند و آن غزه است که هنوز برای زنده ماندن تلاش می کند.

 

تمام شب ها و روزهای غزه به دلیل سیاست های غیر انسانی که مورد حمایت ساکنان اسرائیل به ویژه اهالی جنوب است به سختی می گذرد.

 

محاصره روحیه غزه را از میان نبرده است، اشرار گذرگاه کرم ابوسالم در قدس را بسته و به روی اهالی غزه آتش می گشایند، ستمکاران از ارائه خدمات پزشکی به فلسطینیان جلوگیری کردند و در سال های گذشته به بیماران سرطانی و کودکان و زنان برای نجات جان آنها اجازه خروج از غزه را ندادند.

 

31 سرطان‌ شناسی اسرائیلی در نامه ای در ژوئن گذشته خواستار صدور مجوز برای بیماران سرطانی غزه جهت خروج از این منطقه برای درمان آنها شدند.

 

موشک هایی که از روز گذشته از غزه شلیک شد پاسخی محدود به این شرارت ها بود، مسئولیت اوضاع کنونی بر عهده سازمان هایی است تمایل به سکولار بودن داشته و مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند، این حماس یا اهالی غزه نیستند که باعث بسته شدن این منطقه شده اند.

 

اسرائیل و مصر عامل این فاجعه می باشند، تمام تلاش های حماس برای پیشرفت در مذاکره با اسرائیل فوراً با مخالفت اسرائیل مواجه شده است که ما دلیل آن را نمی فهمیم.

 

بادبادک های آتش زا بهانه حملات اخیر بیرحمانه اسرائیل علیه غزه بود، پس گزینه باقی مانده برای غزه چیست؟ پرچم سفیدی بر فراز دیوارهای آن مانند پرچمی که کرانه باختری برافراشت؟ یا تحقق آروزهای یسرائیل کاتس برای ساخت جزیره ای سبز در دریا؟

 

آنچه برای غزه باقی می ماند روحیه مبارزه و مقاومت است که نمی توان آن را کوچک شمرد تا جایی که ما اسرائیلی ها خواهیم فهمید که قربانی این روحیه می شویم.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما