شناسهٔ خبر: 26721706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

10 درصد اصفهانی ها همچنان الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از ' رضا رضایی ' افزود: در سال 93 حدود 83 درصد مشترکان مطابق الگو، آب مصرف می کردند که در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از ' رضا رضایی ' افزود: در سال 93 حدود 83 درصد مشترکان مطابق الگو، آب مصرف می کردند که در سال 96 این آمار به 86 درصد افزایش یافت و هم اکنون به 90 درصد رسیده است.
وی که در نشست با فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برخوار سخن می گفت، تصریح کرد: امسال طبق دستورالعمل جدید، مشترکانی که در طول ماه بیش از 15 متر مکعب آب مصرف کنند ضمن دریافت اخطار باید برای آشنایی و فراگیری آموزش های لازم جهت مصرف بهینه در دوره های توجیهی شرکت کنند.
رضایی با اشاره به اینکه مشترکان به دو بخش خانگی و غیرخانگی تقسیم شده اند، افزود: برای اعمال مدیریت مصرف، اولین اقدام شناسایی مشترکین پرمصرف بود که ابتدا با درج پیام هایی مبتنی بر چگونگی مصرف بهینه بر روی قبوض، این دسته از مشترکان را به مدیریت صحیح مصرف ترغیب کردیم.
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال 97 شرکت آبفا استان اصفهان برای مشترکان پر مصرف قبوض مخصوص چاپ و ارسال کرده است، گفت: در این قبوض، نمودار ستونی مصرف آب مشترکین طی هفت تا هشت دوره گذشته درج شده است.
معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توضیح داد: نمودار میزان مصرف آب درج شده در قبض مشترکان در سه رنگ می باشد که رنگ سبز بیانگر متوسط مصرف آب ماهانه منطقی برای هرمشترک، رنگ زرد به معنای هشدار و نزدیک شدن به مرز الگوی مصرف آب می باشد و رنگ قرمز نشانگر گذر از الگوی مصرف آب است.
معاون خدمات مشترکین و در آمد آبفا استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته حدود 458 هزار اخطار برای مشترکان پرمصرف ارسال؛ و تاکنون برای 55 هزار نفر از مشترکان پرمصرف جلسات آموزشی برگزار شده است.
رضایی با اشاره به اینکه برای بسیاری از ارگان ها، نهادها، سازمان ها، مراکز آموزشی، درمانی و صنعتی استان اصفهان دوره های آموزشی مدیریت مصرف برگزار شده است خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور ترغیب همه اقشار جامعه به سازگاری با کم آبی و تغییر سبک زندگی با تمام ارگان ها، نهادها، سازمان ها، ادارات و صنایع جلساتی توجیهی برگزار کردیم که در این راستا تفاهمنامه های متعددی نیز منعقد شده است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر به 2 میلیون و 50 هزار واحد در استان اصفهان آبرسانی می شود که از این تعداد 83 درصد مشترکان خانگی می باشد و 75 درصد مصرف آب اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
رضایی بیان کرد: به رغم واگذاری 28 هزار انشعاب جدید، در پی اقدامات انجام شده طی چند ماهه اخیر مصرف آب در این استان حدود پنج درصد کاهش یافته است.
وی در پایان گفت: سامانه 1522 شرکت آبفا استان آماده ثبت نام مردم برای لوازم کاهنده مصرف آب است و شرکت آمادگی دارد به صورت 12 ماهه هزینه این لوازم را روی قبوض تقسیط کند.
به گزارش ایرنا، خشکسالی امسال کشورمان در 70 سال اخیر بی سابقه بوده است به همین دلیل مدیریت مصرف آب باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
اکنون زاینده رود از نظر میزان بارش از بدترین حوضه های آبریز کشور به شمار می آید.
این رودخانه در دهه های اخیر بدلیل خشکسالی های متوالی، کمبود بارش، تراکم جمعیت و افزایش برداشت، به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است و در پایین دست و فصول گرم سال با خشکی مواجه می شود.
6020/ 2093
انتهای پیام

نظر شما