شناسهٔ خبر: 26721536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

چرا خاموشی در برخی نقاط کشور مطابق جداول اعلام شده نیست؟

گزارش های مردمی حاکی از این است در مواردی که قطعی های دو ساعته در محدوده ای اعلام شده بود، عملا مردم با قطعی های بیش از ۲ ساعت و حتی در مواردی تا ۶ ساعت مواجه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از سالها عدم وجود قطعی های برنامه ریزی شده برق، امسال به دلیل کمبود و محدودیت های ظرفیت عملی تولید برق در کشور از یک سو و رشد افسارگسیخته مصرف برق از سوی دیگر، شاهد انتشار جداول قطعی برنامه ریزی شده هستیم.

اساس تهیه و انتشار این جداول، پس از بروز قطعی های متعدد و پراکنده که بدون اطلاع قبلی صورت می گرفت، اقدامی شایسته بود؛ چرا که مردم انتظار داشتند در وهله کنونی که صنعت برق کشور مجبور به اعمال محدودیت هایی برای جلوگیری از بروز خاموشی سراسری است، این خاموشی های پراکنده از قبل اطلاع رسانی شود.

10 روز از انتشار نخستین جداول قطعی برنامه ریزی شده برق در کشور می گذرد. در روزهای اخیر، عدم هماهنگی ساعات اعلام شده در برخی نقاط کشور با قطعی های رخ داده، مردم را دچار زحمت کرده و گزارش های مردمی حاکی از این است در مواردی که قطعی های دو ساعته در محدوده ای اعلام شده بود، عملا مردم با قطعی های بیش از 2 ساعت و حتی در مواردی تا 6 ساعت مواجه شده اند. در برخی نقاط کشور نیز در زمان هایی که هیچ گونه قطعی برق در محدوده ای اعلام نشده، مردم شاهد بروز قطعی های پراکنده برق بوده اند و این سوال مطرح می شود که چرا جداول خاموشی ها، با قطعی هایی که رخ می دهد هماهنگی ندارد؟

محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال گفت: روال کار این است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک روز قبل میزان محدودیت هر منطقه را اعلام کرده و محدودیت هر منطقه بین شرکت های توزیع تقسیم می شود.

وی ادامه داد: شرکت های توزیع نیز این تقسیم بندی را به نواحی شهرها انجام داده و اطلاع رسانی آن  از طریق رسانه ها انجام می دهد.

حقی فام با اشاره به اینکه در برخی  مواقع ممکن است جدول های ما دستخوش تغییراتی بشوند، تصریح کرد: این تغییرات مانورهای شبکه و حوادث غیرمترقبه در مجموعه صنعت برق است که مجبور می شویم آن را اعمال کنیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: به عنوان مثال به صورت غیرمترقبه یک نیروگاه دچار مشکل می شود که طبیعتاً از قبل پیش بینی نشده است و به جهت افزایش بار این مشکل ایجاد می شود که در این شرایط، شرکت مدیریت برق ایران با راهبری کار، دستور اعمال تغییرات را صادر می کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان داشت: از این رو تغییرات انجام شده جداول، ناشی از اتفاقات غیرمترقبه است که در برخی مواقع مجبور می شویم علاوه بر جدول زمانی، تغییراتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به تمامی شرکت های توزیع ابلاغ شده است که خاموشی ها بر اساس جداول باشد، بیان داشت: از آنها خواسته شده در صورت تغییر خاموشی از سوی شرکت مدیریت برق، هر چه سریع تر نسبت به تغییر جداول اقدام کنند.

حقی فام عنوان داشت: با رصدی که صورت گرفته، تقریباً 90 درصد جداول در شهرها اعمال شده و به صورت محدود و کم در برخی نقاط تغییر زمان داشتیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما