شناسهٔ خبر: 26721523 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اپلیکیشن‌هایی برای کنترل از راه دور یک دستگاه اندرویدی دیگر +دانلود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میلیون‌ها کاربر از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. وقتی صحبت از دسترسی از راه دور می‌شود، می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از اپ‌های جالبی که در بازار وجود دارد یک دستگاه اندرویدی را از راه دور کنترل کنید. اما این کار چه فایده‌ای دارد؟ با دسترسی کنترل از راه دور می‌توانید مشکلات اندرویدی دوستان، آشنایان و همکاران‌تان را حل کنید.

چگونه از راه دور یک دستگاه اندرویدی را با یک دستگاه اندرویدی دیگر کنترل کنیم
برای این منظور، اپ‌های مختلفی عرضه شده که در این مطلب نگاهی داریم به 10 ابزار برتر.

Team Viewer
احتمالا خیلی از شما با این نام آشنا هستید. برنامه Team Viewer یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای ارتباط پی‌سی با پی‌سی است. نسخه اندروید این برنامه هم مشابه نسخه پی‌سی عمل می‌کند و به‌شما این امکان را می‌دهد تا با یک اندروید، اندروید دیگری را کنترل کنید. رابط کاربری این اپ خیلی جالب است. برای دسترسی کامل به یک دستگاه اندرویدی دیگر باید شناسه کاربری و گذرواژه آن‌را در اختیار داشته باشید.

دسترسی ساده و آسان به کامپیوترهایی که پشت دیواره‌های آتش و سرورهای پروکسی قرار دارند، امکان لمس و کنترل با حرکات دست و سر (از جمله پشتیبانی مولتی تاچ ویندوز 8)، در اختیار داشتن تمام امکانات کیبورد مانند کلیدهای خاص از جمله کلید ویندوز و کلیدهای Ctrl + Alt + Del، انتقال فایل‌ها در هر دو سمت، پشتیبانی از چندین مانیتور، توزیع صدا و تصویر به‌صورت بلادرنگ، و بالاترین استانداردهای امنیتی یعنی 256Bit AES Session Encoding و 2048Bit RSA Key Exchange از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

Join.me
این برنامه هم یکی از اپ‌های کاربردی برای کنترل از راه دور دستگاه‌هایی است که از سیستم‌عامل اندروید روی آن‌ها نصب است. با این اپ، می‌توانید خیلی از مشکلات اندرویدی یک دستگاه دیگر را از طریق دستگاه خودتان رفع کنید. از طرف دیگر، Join.me برنامه‌ای عالی برای تبادل نظرهای گروهی است.

از جمله ویژگی‌های این برنامه ساخت لینک شخصی مربوط به خود، قرار دادن عکس پس‌زمینه شخصی، جابه‌جایی ارائه دهندگان در حین جلسات، قرار دادن تصویر شخصی در پس‌زمینه، و دسترسی کامل به نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن است.

RemoDroid
این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین اپ‌های حوزه کنترل از راه دور دستگاه اندرویدی است. با این اپ، می‌توانید دستگاه اندرویدی موردنظرتان را از یک دستگاه اندروید، پی‌سی یا مک کنترل کنید. فعلا نسخه بتای این برنامه ارائه شده، پس می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که هنوز باگ‌هایی در آن وجود دارد و احتمالا با همه دستگاه‌ها به‌درستی کار نمی‌کند. اپ RemoDroid به‌طور ویژه برای کنترل از راه دور تلویزیون‌های اندرویدی توسعه داده شده ولی با اکثر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند.

اشتراک‌گذاری نمایشگر، کنترل از راه دور، پشتیبانی چند کاربره، مدیریت ارتباط، به‌همراه وای‌فای و 3G از جمله مشخصات فنی این اپلیکیشن است.

Android VNC Viewer
یکی دیگر از اپ‌های عالی برای کنترل هرگونه دستگاه اندرویدی. این اپ ویژگی‌های متنوعی از جمله تنظیمات Import/export، ذخیره اطلاعات ارتباط، کنترل زوم، کنترل ماوس و کیبورد، ارتباط با هر ماشینی که سرور VNC روی آن اجرا شده باشد و بسیاری خصوصیات دیگر را به کاربر ارائه می‌دهد.

برقراری ارتباط با بیشتر سرورهای VNC مانند Tight VNC, RealVNC و اپل ریموت دسکتاپ بر روی OS/X، قابلیت‌های زیاد سفارشی‌‌سازی که برای ایجاد تطابق در نحوه کنترل دستگاه‌ها کاربرد دارد از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این برنامه است.

AIO Remote
این اپ به‌شما امکان کنترل هرگونه برنامه روی کامپیوتر از طریق وای‌فای یا بلوتوث از راه ساخت ریموت کنترل‌های کاملا سفارشی‌سازی شده را می‌دهد.

ویژگی‌های جالب توجه این برنامه شامل کنترل پی‌سی، تبلت یا گوشی، پشتیبانی از وای‌فای و بلوتوث، پشتیبانی از ویندوز، لینوکس و مک، مدیریت فایل از راه دور با امکان باز کردن آن‌ها بر روی کامپیوتر یا دستگاه اندرویدی خودتان و کنترل پیشرفته تاچ‌پد ماوس می‌شود.

An2An Remote
از دستگاه اندرویدی خودتان و از طریق بلوتوث یا شبکه وای‌فای از راه دور به یک پی‌سی یا دستگاه اندرویدی دیگر وصل شوید. می‌توانید از گوشی اندرویدی که در دست دارید به‌عنوان کیبورد/ماوس/تاچ‌اسکرین وایرلس یا کیبورد/ماوس/کنترلر فیزیکی برای دستگاه هدف استفاده کنید.

از خصوصیات بارز این برنامه می‌توان به بلاک نشدن نمایشگر توسط کیبورد روی صفحه، استفاده از یک دستگاه سازگار دیگر به‌عنوان "بریج"، تبدیل کیبورد/ماوس/کنترلر سیمی به بیسیم، سفارشی‌سازی توسعه داده شده با استفاده از گیم‌کیبورد و استفاده از اپ‌های تاچ‌اسکرین روی دستگاه‌هایی که تاچ‌اسکرین فیزیکی ندارند اشاره کرد.

Mysms SMS Text Messaging Sync
روی پی‌سی، مک یا تبلت خود به‌صورت کاملا سینک با هر گوشی اندرویدی که خواستید تماس بگیرید یا به آن پیامک بدهید.

نوتیفیکیشن‌های تماس روی کامپیوتر، ارسال پیامک از روی کامپیوتر و تبلت، پیام‌های چندرسانه‌ای، تنها اپ ارسال پیام از راه دور با اپ‌های بومی برای تبلت اندرویدی، چت گروهی MMS، تاریخچه کامل از لاگ‌‌های تماس و پشتیبانی از تمام مرورگرها از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن است.

SideSync
این اپ برای کاربران دستگاه‌های سامسونگ است. یک راه‌کار جدید پی‌سی-موبایل که اشتراک‌گذاری نمایشگرها، پنجره‌ها و داده‌ها را به‌سادگی امکان‌پذیر می‌کند. با این اپ پی‌سی را با اسمارت‌فون گلکسی یا گلکسی تب را با اسمارت‌فون گلکسی به‌اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری نمایشگر گوشی همراه، اشتراک‌گذاری کیبورد و ماوس و هم‌چنین دریافت نوتیفیکیشن‌های دستگاه بر روی داشبورد و به‌صورت بلادرنگ از جمله مشخصات بارز این برنامه است.

Screen Share
این برنامه کنترل از راه دور به‌شما امکان اشتراک‌گذاری نمایشگر یا کنترل سایر دستگاه‌های اندرویدی را می‌دهد. با استفاده از آن، نمایشگر دستگاه خود را با یک کاربر اندرویدی دیگر به‌اشتراک بگذارید. بعد از برقراری اتصال، با طرف مقابل چت صوتی داشته باشید یا مشکلات‌شان را با نشان دادن مسیر روی دستگاهی که استفاده می‌کنند برطرف کنید.

Inkwire Screen Share +  Assist
این برنامه هم به‌شما امکان اشتراک‌گذاری ساده نمایشگرها بین دستگاه‌های اندرویدی را ارائه می‌کند. حتی می‌توانید با طرف مقابل ارتباط صوتی داشته باشید. در واقع، این برنامه یک ابزار راه دور نیست. اما می‌توانید از طریق آن نمایشگر یک دستگاه دیگر را مشاهده کنید و کاربر موردنظر را در رفع مشکل پیش آمده راهنمایی کنید.

منبع: techviral.net

نظر شما