شناسهٔ خبر: 26721196 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

۲۱ پزشک به جاکارتا اعزام خواهند شد

نوروزی: در میانه های جدول دوپینگ قرار داریم

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در حال حاضر نمی‌گویم که پاک‌ترین کشور هستیم اما در مجموع می‌توانم بگویم که در میانه‌های جدول قرار داریم.

 

به گزارش بانک ورزش، نشست خبری غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

 

وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شروع به تشکیل پرونده پزشکی برای ورزشکاران کردیم، رشته‌هایی مانند فوتبال و والیبال کمی دیر به ما کمک کردند. در این طرح از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم تا تاریخچه پزشکی فدراسیون خود را به ما ارائه دهند تا ما هم یک فایل پزشکی کامل از جامعه ورزشی کشور داشته باشیم. دو سوم فدراسیون‌ها در این طرح با ما همکاری کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: تا پایان تیرماه به فدراسیون‌ها فرصت داده‌ایم تا پرونده مخصوص خود را به ما تحویل دهند و اگر رشته‌ای این کار را انجام ندهد مسئولیتش از گردن ما سلب می‌شود. در مورد نمونه‌گیری‌هایی که انجام داده‌ایم هم باید بگویم که تاکنون هیچ نمونه مثبتی اعلام نشده است.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اعزام کادر پزشکی به بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود ۲۱ پزشک به جاکارتا اعزام خواهند شد. رشته‌هایی همچون والیبال، فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری کادر پزشکی خودشان را در بازی‌های آسیایی خواهند داشت.

 

نوروزی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان هفته اسامی ورزشکارانی که از آنها در سال ۲۰۱۷ تست گرفته شده را اعلام کنیم. در رشته‌هایی مانند بدنسازی قرار بود حدود ۸۰ نمونه گرفته شود اما ما حدود ۲۰۰ تست گرفتیم که اکثر آنها هم به درخواست خود فدراسیون‌ها بود و ما هم انجام وظیفه کردیم.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: برای خرید کیت دوپینگ حدود یک ماه است که معطلیم با وجود اینکه ارز مورد نیاز را هم تهیه کرده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم این کیت‌ها را بگیریم چرا که باید پیش از دریافت، هزینه آن را پرداخت کنیم و بدون شک اگر بخواهیم تست‌های بیشتری بگیریم امکان دارد آمار مثبت دوپینگ هم بالا برود. در حال حاضر نمی‌گویم که پاک‌ترین کشور هستیم اما در مجموع می‌توانم بگویم که در میانه‌های جدول قرار داریم.

 

او در خصوص ورزشکارانی همچون پارسا و سارا عبدالملکی تصریح کرد: عبدالملکی بعد از حادثه تصادفی که برایش پیش آمد عملاً با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد. نمی‌خواهم بگویم دلیل تصادفش چه بود اما ما ورزشکارانی را که کارت بیمه دریافت می‌کنند را مورد حمایت قرار دهیم هرچند که از دولت پولی نمی‌گیریم اما این شرایط را برای ملی‌پوشان هم در نظر گرفته‌ایم.

 

وی ادامه داد: برای عبدالملکی حدود ۴۵ میلیون هزینه بیمارستان پرداخت کردیم ضمن اینکه هزینه‌های فیزیوتراپی و حتی ویلچرش را هم ما دادیم در حالیکه وی اصلاً در تعهد ما نبود اما ما بدون هیچ چشمداشتی به وی کمک کردیم.

 

نوروزی گفت: برای مسابقات جاکارتا منتظر جواب تست‌های گرفته شده هستیم و این نکته را باید بگویم که در جریان بازی‌های آسیایی تست‌گیری‌ها به صورت رندوم انجام می‌شود به این صورت که ما آدرس دقیقی از ورزشکاران را که شامل شماره اتاق و حتی تخت بازیکنان می‌شود به مسئولان می‌دهیم و آنها افسران دوپینگ خود را به صورت رندوم به سراغ ورزشکاران می‌فرستند.

 

نظر شما