شناسهٔ خبر: 26721151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

زائران وحدت شیعه و سنی استان گلستان را در حج به همه نشان دهند

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه استان گلستان منادی وحدت امت اسلامی است، اظهارداشت: زائران حج وحدت شیعه و سنی استان گلستان را در حج به همه نشان دهند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز (24 تیر) در همایش زائران حج تمتع در مصلی نمازجمعه گرگان گفت: سفر معنوی حج مهمانی خداوند است که زائران باید قدرش را بدانند و از موقعیت پیش آمده حداکثر استفاده را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در دو فصل مهمانی خدا داریم، افزود: یک مهمانی در ماه مبارک رمضان است که از نظر مسلمانان ماه عزیز و با برکتی است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مهمانی خدا در ایام حج، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی از نظر زمان است اما در ایام حج مهمانی خدا از نظر مکان در بهترین مکان است.

 

وی ادامه داد: مهمان در مقابل میزبان عزیز است و باید قدر این مهمانی را بدانید و خودتان را مشغول کارهای دیگر نکنید.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در مهمانی خدا آنچه که اصل است مهمانی خدا و عزیز بودن در نزد خداست و نباید آن اصل با آن فرع عوض شود.

 

وی یادآور شد: متاسفانه عده ای که به حج می روند فراموش می کنند که مهمان خدا شده اند و تمام وقت خود را در بازار و خرید سپری می کنند که این یک نوع بی اعتنایی از فرصت به دست آمده است.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به زائران بیت الله الحرام گفت: قدر طواف خانه خدا و حضور در مسجد الحرام را بدانید و لحظه ای از آن غافل نشوید.

 

وی افزود: شما زائران باید جایگاه و آبروی کشورتان را حفظ کنید و به هیچ وجه کاری نکنید که شانیت کشور ما دچار خدشه شود. به مقررات آن کشور پایبند باشید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه استان گلستان منادی وحدت امت اسلامی است، اظهارداشت: برادران و خواهران مسلمان شیعه و سنی همه با هم و در کنار هم در کمال صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید از استان گلستان یاد بگیرد که شیعه و سنی می توانند در کنار هم برادرانه و خواهرانه با صفا و صمیمیت زندگی کنند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: کسی که بین مسلمانان اختلاف و دعوا و جنگ می خواهد شیطان است. قرآن این مسئله را صریحا به ما گفته ولی مسلمانان گوش نمی کنند.

 

وی در پایان به زائران توصیه کرد: در کمال صفا و صمیمیت به همدیگر احترام بگذارید و دوست داشته باشید و به یکدیگر خدمت کنید و نشان دهید ایرانی مسلمان یک انسان با شرافت، رشید، فهمیم و رشد یافته است. آن وحدتی که در میان استان وجود دارد را نیز در حج به همه نشان دهید.

 

نظر شما