شناسهٔ خبر: 26720091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

داروی بیماران پیوند کلیه رایگان شد

داریوش آرمان (رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی): داروی "راپامیون" در داروخانه‌های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شده و بیماران پیوند کلیه با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانند این دارو را بصورت رایگان تهیه کنند. راپامیون با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده شد و در نهایت با پیگیری های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و دستور فوری مسئولان وزارتخانه‌ بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرمصرف ترین داروی بیماران پیوندی کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، در داروخانه های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ داریوش آرمان (رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی) در گفت‌وگو با خبرنگاران  از رایگان شدن داروی بیماران پیوند کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، خبر داد.

 

آرمان تاکید کرد که داروی "راپامیون" در داروخانه‌های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شده و بیماران پیوند کلیه با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانند این دارو را بصورت رایگان تهیه کنند.

 

آرمان گفت: نسبت به مشکلات جدی بیماران پیوند کلیه برای تهیه این داروی گران قیمت که در ماه های اخیر با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده شد و در نهایت با پیگیری های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و دستور فوری مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرمصرف ترین داروی بیماران پیوندی کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، در داروخانه های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شد.

 

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در پایان تاکید کرد که انتظار می‌ورد؛ وزرای بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز بصورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا گوشه‌ای از مشکلات مالی این افراد کاهش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما