شناسهٔ خبر: 26719769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند دوم فرودگاه کرمان آذرماه به بهره برداری می رسد

کرمان – ایرنا- سرپرست استانداری کرمان با ابراز رضایت از روند ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی این استان ، گفت: این باند تا ابتدای آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در بازدید از روند احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان و مانور طرح اضطراری این فرودگاه، افزود: با توجه به اینکه روند احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان از برنامه زمان بندی عقب است، این پروژه که قرار بود در مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد، در اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: باند اول فرودگاه کرمان نیاز به بازسازی و بهسازی داشته و برای این کار نیاز است که در ابتدا باند دوم این فرودگاه به بهره برداری برسد که تلاش می شود که این اقدام در اسرع وقت اجرایی شود.
فدائی یادآور شد: برای اجرای این پروژه 55 میلیارد تومان برای احداث، 7 میلیارد تومان برای تامین روشنایی، 6 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کمک ناوبری و 5 میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات فرود پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، مانور فرودگاه کرمان نیز با سناریوی سقوط یک فروند هواپیما به دلیل اختلال سیستم هیدرولیک و خروج از باند نیز با همکاری اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، هوانیروز، یگان حفاظت فرودگاه کرمان، دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان و سایر نهادهای امدادی برگزار شد.
7440/ 5054

نظر شما