شناسهٔ خبر: 26719662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فاطمه معصومه لبریز از ایمان و بینش

حضرت معصومه عليها السلام بتول دوم و جلوه اي از وجود حضرت زهرا سلام الله عليهاست.

صاحب‌خبر -

فاطمه معصومه لبریز از ایمان و بینشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، حضرت معصومه عليها السلام در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود.

پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر عليه السلام و مادرش حضرت نجمه بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي گفتند.

حضرت معصومه در 28 سالگي و در روز دوازدهم ربيع الثاني سال 201 هجري قمري در قم به شهادت رسيد كه امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دلها و جانهاي تشنه معارف حقاني است.

  آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه اي از وجود حضرت زهرا سلام الله عليها بود.

در طهارت نفس امتيازي خاص و بسيار والا داشت كه امام هشتم برادر تني آن حضرت او را (كه نامش فاطمه بود) معصومه خواند.

فرمود: «من زار المعصومة بقم كمن زارني» : )كسي كه حضرت معصومه عليها سلام را در قم زيارت كند مانند آن است كه مرا زيارت كرده است.(

 مقام علم و عرفان او در مرحله اي است كه حضرت رضا عليه السلام در فرازي از زيارتنامه معروفش به ما آموخته كه در كنار مرقدش خطاب به او بگوييم: «يا فاطمه اشفعي لي في الجنة فان لك عندالله شانا من الشان».

اي فاطمه! در بهشت از من شفاعت كن چرا كه تو در پيشگاه خداوند داراي مقامي بس ارجمند و والا هستي).

 شخصيت هاي بزرگ دين ارج و منزلت بسيار والايي براي حضرت معصومه عليها سلام  قائل بودند و هستند و او را با حضرت زهرا سلام الله عليها مقايسه مي كنند.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2402639" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2177426/2402639?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما