شناسهٔ خبر: 26719240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای احیای هامون باید مشکل حق‌آبه با افغانستان حل شود

معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان درباره آخرین وضعیت تالاب هامون توضیح داد.

صاحب‌خبر -

باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان در گفت گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به خشکی تالاب هامون اظهار کرد: منشاء آب مورد نیاز برای برطرف کردن خشکی تالاب هامون در خارج از کشور است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی با برطرف کردن مشکل حق آبه به احیای  تالاب کمک کند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای احیای تالاب هامون به آب نیاز داریم, افزود: در حال حاضر تلاش می کنیم تا با بلند شدن گرد و غبار مقابله کنیم اما احیای این تالاب اراده فراتری می خواهد تا مشکل آبی که از سمت افغانستان و هیرمند سریز می شود را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با طرف افغانستانی به دستگاه دیپلماسی مربوط می شود و در اختیار استان نیست, بیان کرد: ما در همین رابطه گفت وگوهایی با وزارت خارجه و همینطور وزیر کشور داشته ایم.

کرد همچنین با اشاره به کمبود ۱۱ هزار کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال های اخیر به دلیل کمبود مدارس در مناطق دور دست؛ افراد بازمانده از تحصیل زیادی داشته ایم.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با ورود خیرین مدسه ساز شاهد تحول عظیمی در مدرسه سازی هستیم, اظهار کرد: ساخت مدرسه از طریق اعتبارات دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز را ادامه می دهیم و برنامه دیگری هم در دست مطالعه داریم تا آموزش از راه دور را در مناطق کوهستانی که در آنجا با مشکل ساخت و ساز مواجه هستیم را پوشش دهیم.

وی درباره  بیمارستان تنفسی زابل نیز گفت: این بیمارستان در حال ساخت است و فقط محوطه بیرونی آن در حال تکمیل  است که تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما