شناسهٔ خبر: 26718556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

غلامرضا نوروزی:

تلاشم ما این است تا در جاکارتا کاروان ما از هر لحاظ سالم باشد/ می‌خواهیم خدمات بیشتری به ورزشکاران بدهیم

کنفرانس خبری رییس فدراسیون پزشکی ورزشی امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کنفرانس خبری دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی  امروز برگزار شد.

نوروزی در ابتدا گفت: تمام تلاش ما برای این است که در جاکارتا کاروان ما از هر لحاظ سالم باشد و از چند ماه پیش برای ورزشکاران پرونده پزشکی تشکیل دادیم. آنها را زیرنظر داریم که اگر فدراسیونی با مصدومیت مواجه شد بتوانند بازیکن دیگری را جایگزین کنند. در این راستا با همه فدراسیون ها همکاری لازم را داشتیم. برخی از فدراسیون ها مثل والیبال و دوومیدانی لیست ورزشکاران خود را دیر به ما اعلام کردند. فایلی که برای معاینه ورزشکاران تهیه کردیم سعی می کنیم که همین فایل تا بازی های المپیک ۲۰۲۰ نیز باقی بماند. فدراسیون پزشکی ورزشی این آمادگی را دارد که خبرنگاران اعزامی به جاکارتا را نیز مورد معاینه قرار دهد.

وی ادامه داد:  تاکنون دو سوم ورزشکاران اعزامی به جاکارتا به ما مراجعه کرده و شناسنامه سلامت را تشکیل دادند. مابقی نیز که نیامده اند با کمیته پزشکی فدراسیون ها اعلام کردیم که این مسئله را پیگیری کنند. در کنار تشکیل شناسنامه سلامت برای ورزشکاران به آنها مشاوره آنتی دوپینگ نیز داده ایم که اطلاع پیدا کنند از مواد دارویی که شامل دوپینگ می شوند استفاده نکنند. رسانه ها نقش مهمی درخصوص مطالب مربوط به آنتی دوپینگ دارند. سرپرست کاروان ایران آقای دکتر سجادی به مسئله دوپینگ اهمیت زیادی می دهند و در این خصوص از تجربیات ایشان نیز استفاده می کنیم.

نوروزی گفت: برای اولین بار به مسئله بانوان نیز برای بازی های آسیایی جاکارتا توجه لازم را داریم و دو پزشک خانم و دو فیزیوتراپ خانم به این بازی ها اعزام خواهند شد.‌ چند فدراسیون ما نیز از جمله وزنه برداری، تکواندو، کشتی و فوتبال به همراه خود تیم پزشکی خواهند داشت. تا به الان مورد پزشکی خاصی نداشتیم که ورزشکاری مصدوم باشد و بخواهند ورزشکاری را جایگزین او کنند. تعداد تیم پزشکی ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده و می خواهیم که خدمات بیشتری به ورزشکاران بدهیم.

وی افزود: ما یک شورای مرکزی دوپینگ داریم که براساس آماری که به وادا می دهیم سال گذشته حدود ۱۵۰۰ تست دوپینگ داریم که این تست ها بین فدراسیون های مختلف توزیع می شود. رشته های پر خطر مثل کشتی، وزنه برداری، دوچرخه سواری و دوومیدانی بیشتر روی آنها کار کردیم.

نوروزی گفت: درخصوص اتفاقی که برای سارا عبدالملکی افتاد با توجه به اینکه سقف تعهدات ما به ورزشکاران ملی پوش مشخص است ولی مبلغ ۴۵ میلیون تومان هزینه بیمارستان او را پرداخت کردیم. بعد از آن نیز خدمات دیگری را به این بازیکن ارائه کردیم.

 

 

 

نظر شما