شناسهٔ خبر: 26715836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

خرید 73 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری/98.6 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

73 هزار و 204 تن برگ سبز چای از اول اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون از کشاورزان چایکار کشور خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان چای کشور با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: ارزش برگ سبز چای خریداری شده 155 میلیارد تومان است و تاکنون نزدیک به 98.6 میلیارد تومان آن معادل 64 درصد به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز اظهار داشت: 49.6 درصد برگ سبز  چای خریداری شده از نوع درجه یک و 51.4 درصد درجه دو می باشد و چین دوم برگ سبز چای ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: امسال به علت خشکسالی و سرمازدگی ابتدای فصل، معادل سال گذشته به میزان 108 هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شود.

جهانساز چای خشک مورد نیاز کشور را سالانه 110 هزار تن عنوان و تصریح کرد: امسال حدود 25 هزار تن نیاز چای خشک کشور در داخل تولید خواهد شد.

وی با بیان این که سال گذشته نزدیک به 5 هزار تن چای خشک وارد کشور شد، گفت: در سال 96 نزدیک به 15 هزار تن صادرات چای خشک از کشور داشتیم.

رییس سازمان چای کشور، چای تولید داخل را نسبت به چای وارداتی با کیفیت دانست و از مردم خواست از چای داخلی حمایت کنند.

وی اظهار داشت: برای چای بهاره کشور، برندسازی شده و بخشی از آن در حال فرآوری است.

جهانساز درباره نوسازی باغات چای گفت: سالانه بیش از یک هزار هکتار برنامه نوسازی باغات چای را در دستور کار داریم و امسال هم پیش بینی می شود 1200 هکتار از این باغات بازسازی شود.

وی افزود: سال گذشته 18 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق تخصصی چای برای بازسازی کارخانجات و باغات چای پرداخت شد و برآورد می کنیم این رقم تسهیلات در سال 97 تا 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

جهانساز یادآور شد: بخشی از تسهیلات پرداختی صندوق تخصصی چای در سال گذشته برای بیمه فراگیر چایکاران هزینه شد.

نظر شما