شناسهٔ خبر: 26715640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«حسن وارسته» مطرح کرد

ورود آسیب‌های اجتماعی دهه ۸۰ به «بچه مهندس»

منبع: فارس

نویسنده سریال «بچه مهندس» گفت: در فاز جدید سریال «بچه مهندس» جواد جوادی همچنان دنبال مادر و پدرش می‌گردد و ما هم این موضوع را پررنگ‌تر کرده و در ادامه به آسیب‌های اجتماعی دهه ۸۰ پرداخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «حسن وارسته» سرپرست نویسندگان و نویسنده فاز دوم سریال «بچه مهندس» ، گفت: برای بازنویسی متن‌های فاز دوم از من دعوت شد تا ادامه کار را در دست بگیرم و در شرایطی که گروه 250 دقیقه تصویربرداری کرده بودند، من با پیشنهادهایم و همراه امیر شاداب وارد این پروژه شدم. 

ببینید:

اولین تصاویر از سری دوم سریال «بچه مهندس»

وی ادامه داد: حدود 70 درصد از متن‌ها و 7 قسمت بازنویسی شده است. بالاخره دنیا، دنیای نوجوانی و پر از کشف و شهود و ماجراجویی است.  ما نیز برخی از جذابیت‌های فاز اول که در فضای ملودارم بوده را حفظ کرده و این را هم در نظر گرفتیم که قصه ما در مقطع نوجوانی که پر از هیجان، کنجکاوی و حادثه خیز است، می‌گذرد. 

نویسنده سریال «پایتخت2» ادامه داد: ما متن‌های آقای ابوالحسنی را داریم و با حفظ خط اصلی قصه و رعایت سکانس‌های گرفته شده آنها را بازنویسی می‌کنیم و هر جا که متن‌ها به ما اجازه داد 30 تا 70 درصد بازنویسی کردیم و یا اینکه قصه جدیدی نوشتیم.

این نویسنده درباره ادامه روند خرابکاری‌هایی که توسط شخصیت جواد جوادی به تصویر کشیده می‌شد، بیان داشت: این خرابکاری‌ها همچنان و در نوجوانی جواد هم ادامه دارد منتهی جنس شیطنت‌ها فرق دارد و در بستر نوجوانی است.

وی با اشاره به تغییراتی که قصه در فصل دو خواهد داشت، گفت:  در فاز جدید جوادی همچنان دنبال مادر و پدرش می‌گردد و این موضوع را پررنگ‌تر کرده و به آسیب‌های اجتماعی  دهه 80 پرداخته و توسط آنها قصه را حادثه‌خیزتر کردیم. همچنین برای جواد که در نوجوانی قرار دارد، مخاطراتی از طریق بذهکاری‌های اجتماعی وارد قصه کردیم.

وارسته در ادامه بیان داشت: تعدادی شخصیت‌های جذاب را وارد قصه کردیم و سعی کردیم تا ضد قهرمانی را هم به قصه وارد کنیم. علاوه بر اینها به خاطر اینکه عدم حضور خانم جاهد خیلی به چشم می‌آمد او را با ترفند درام به قصه وارد کردیم.

سجاد ابوالحسنی که نگارش فصل یک «بچه مهندس» را به عهده داشت، این روزها مشغول نگارش فاز سه و جوانی این سریال است. 

مانی رحمانی، بنیامین محمدیان، پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که هم در فاز یک و هم در فاز دو حضور دارند.

بازیگران فاز نخست این مجموعه عبارتند از: بهناز جعفری، ساناز سعیدی ،بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی ، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث ، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ، مهرناز بیات، فرخنده فرمانی زاده ، شیدا یوسفی، سمانه حبیب پور، علی برقی و یوناتدین، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی بازیگران کودک فاز یک هستند.

«بچه مهندس» در 60 قسمت و سه فاز به قلم سجاد ابولحسنی، حسن وارسته و امیر شاداب در تاریخ معاصر روایت می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و ... این سریال بیشتر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان برای بزرگسالان تولید شده است.

نظر شما