شناسهٔ خبر: 26713192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- تبریک قهرمانی وزنه برداران جوان ایرانی در مسابقات وزنه برداری جوانان جهان از سوی رئیس جمهوری، اعلام متخلفان واردات خودرو به قوه قضائیه از سوی معاون حقوقی رئیس جمهوری، انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی نودشه استان کرمانشاه توسط قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه، تنهایی ترامپ در لندن، اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در ایران از سوی نشریه فایننشال تایمز، هافینگتون پست: خروج ایران از سوریه با فشار روسیه توهم است و اعلام آتش بس در غزه توسط رسانه ها مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در پیامی کسب عنوان ارزشمند قهرمانی جهان از سوی تیم ایران در مسابقات وزنه برداری جوانان جهان را تبریک گفت.
* تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت که گزارش های رسیده به دست دکتر روحانی مبنی بر تخلف واردات خودرو را رسیدگی، تجمیع و سپس به قوه قضائیه اعلام می کنیم.
* تهران- ایرنا- قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی نودشه استان کرمانشاه خبر داد.
* زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون خسارتی از زمین لرزه ساعت 6 و 21دقیقه امروز /یکشنبه/ در حوالی منطقه بنت نیکشهر به این مدیریت گزارش نشده است.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 6 و 21 دقیقه و 59 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی بنت در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.
* اصفهان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اصلاح نظام آموزشی در مدارس تاکید کرد و گفت: زوائد تحمیلی موجب ازبین رفتن لذت فراگیری و وارد آمدن فشار عصبی به دانش آموزان می شود .
* قم- ایرنا- اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر عصمت و نجابت است؛ بانویی که مدینه به یمن حضورش نورانی می‏شود و پنجره‏ ها به شوق رویش بازند. کوچه پس کوچه‏ های مدینه، به عطر دل انگیزش معطّر می‏شوند و سروهای آزاد به احترامش قیام می‏کنند.
* تهران- ایرنا- بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پیامی کسب عنوان ارزشمند قهرمانی جهان از سوی تیم ایران در مسابقات وزنه برداری جوانان جهان را تبریک گفت.
* شیراز- ایرنا- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ مانعی در تامین ارز برای تهیه مواد اولیه و ملزومات مصرفی با کیفیت برای تولید کنندگان وجود ندارد.
* مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: برخورد قطار مسافری مشهد - ساری در حوالی ایستگاه خیام شهرستان نیشابور، شنبه شب تلفات و مجروح نداشت.
* قم- ایرنا- پرچم مضجع شریف حرم حضرت معصومه(س) در شب میلاد خجسته و با سعادت کریمه اهل بیت(ع) تعویض و آیین نقاره زنی خادمان آن آستان مقدس برگزار شد.
* ارومیه- ایرنا- اسقف اعظم ارامنه آذربایجان با بیان اینکه توجه نظام جمهوری اسلامی به اقوام و ادیان باید در عرصه جهانی بازگو شود، گفت: در حال حاضر ایران به محلی برای نشان دادن اخوت بین ادیان توحیدی تبدیل شده است.
* خمین- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر گرایش دانش آموزان دوره متوسطه به تحصیل در هنرستان ها ضروری است و در این راستا در برنامه ششم توسعه سهم 50 درصدی هدفگذاری کرده است.
* اصفهان- ایرنا- معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از مقام عالی این وزارتخانه، پیگیری سهمیه کنکور برای دانش آموزان عشایر را خواستار شد.
* تهران- ایرنا- کارشناسان اقتصادی دستور رئیس جمهوری به چهار نهاد دولتی در زمینه «پیگیری تخلف واردات خودرو» و درخواست وی از رئیس قوه قضائیه برای «رسیدگی با دقت و سرعت و مجازات متخلفان» را بسترساز برخورد قضایی و قانونی با فساد در چارچوب ظرفیت های نظام ارزیابی کردند.
* کاشان- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که دولت با تدبیر مجلس شورای اسلامی مکلف شده تا در قالب بودجه سال جاری مبلغ 500 هزار میلیارد ریال بابت بدهی ها به این سازمان پرداخت کند.
* کرج- ایرنا- رئیس پلیس راه البرز گفت: به منظور تخلیه بارترافیکی، جاده کرج - چالوس دقایقی پیش یکطرفه شد.
* اردبیل- ایرنا- وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به زورگویی و تحریم های آمریکا گفت: ملت بزرگ ایران با سخت کوشی و عقلانیت با سربلندی تمام از وضعیت موجود عبور خواهد کرد.
* شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری از کشته شدن دختر بچه 8 ساله لردگانی در بازی های کودکانه با سلاح شکاری (ساچمه زنی) خبر داد.
* ساوه- ایرنا- مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: 10 هزار زندانی رای باز در کشور وجود دارد که با حکم قضایی آزادی مشروط دارند و حرفه های شغلی را فرا می گیرند.
* تهران- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از صادرات 15 میلیون و 300 هزار دلاری محصولات صنایع دستی خبر داد.
* تهران- ایرنا- تماشاخانه دیوار چهارم برنامه نمایش ها در این مجموعه را تا پایان آذر ماه با هشت اثر اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: ویژه‌ برنامه شب‌های فرهنگی تهران از شب گذشته به مدت پنج شب در جشنواره چارسوق برج میلاد درحال برگزاری است.
* تهران- ایرنا- نمایش «ضیافت شبانه‌ای برای شبنم» به کارگردانی روزبه روحی‌پور که سابقه دستیاری سینما با کارگردان هایی چون مسعود کیمیایی را دارد و تهیه‌کنندگی لیلی مقیمی در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.
* تهران- ایرنا- مستند «مادرم ایل من» ساخته عزت الله پروازه در کانون فیلم سینما حقیقت، نقد و بررسی می شود.
* تهران- ایرنا- چهارمین نشست تخصصی گروه حفاظت و مرمت شورای بین المللی موزه ها( ایکوم -ICOM CC)، در سالن خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.
* تهران- ایرنا- شماری از پرستاران روز شنبه در اعتراض به عدم تعهد صندوق اعتباری نظام پرستاری و پرداخت نشدن مطالبات و سپرده های خود در مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند.

اخبار خارجی
**********
* تهران-ایرنا- تحلیلگران اعتراض گسترده مردم به حضور «دونالد ترامپ» در لندن را نشانه ای آشکار از نفرت جهانی نسبت به سیاست های رئیس جمهوری ایالات متحده ارزیابی می کنند.
* تهران- ایرنا- نشریه فایننشال تایمز با اشاره به سفر مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری به مسکو از آمادگی روسیه برای 50 میلیارد دلار سرمایه گذری در بخش انرژی ایران خبر داد.
* تهران- ایرنا- تارنمای هافینگتون پست به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت: تصور این که روسیه بتواند ایران را به طریقی از سوریه خارج کند، یک توهم است.
* تهران- ایرنا- مقام ها و صاحبنظران آمریکا و روسیه معتقدند که دستیابی به توافق بر سر مسائل مهم و خاص بین روسای جمهوری دو کشور در نشست دوشنبه در فنلاند دور از ذهن است.
* کوالالامپور- ایرنا- درحالی که آمریکا جنگ تجاری تمام عیاری علیه اروپا، چین، کشورهای آسیایی به راه انداخته اما منابع خبری از روند ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اروپا و کشورهای دهگانه عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' به عنوان دوبلوک اقتصادی مهم جهان خبر می دهند.
* پکن- ایرنا- وزارت تجارت کره جنوبی که پیشتر گفته بود تحت تاثیر رویارویی تجاری آمریکا و چین قرار نمی گیرد، امروز (یکشنبه) از آماده باش برای مقابله با موج درگیری های اقتصادی دو کشور خبر داد.
* بغداد- ایرنا- در پی گسترش اعتراضات اجتماعی در شهرهای جنوب عراق، حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور شنبه شب در فرمانی، بر رسیدگی فوری به مشکلات شهرهای جنوب تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- هزاران نفر از ساکنان تل آویو در فلسطین اشغالی در اعتراض به لایحه «کشور یهود» که مورد حمایت نتانیاهو است به خیابان ها ریختند.
* بغداد- ایرنا- اعتراضات اجتماعی و تظاهرات بعضا خشونت آمیز چند روز اخیر در شهرهای جنوبی عراق عصر شنبه به بغداد کشیده شد.
* تهران- ایرنا- گزارش ها حاکیست که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با برقراری آتش بس در نوار غزه در پی تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی که دست کم به شهادت دو کودک و زخمی شدن 15 تن انجامید، موافقت کردند.
* الجزیره- ایرنا- منابع بیمارستانی و امنیتی در شهر بنغازی لیبی اعلام کردند در جریان درگیری ها در این شهر طی ماه ژوئن (نهم خرداد تا دهم تیر)، دست کم هفت نفر کشته و بیش از 219 نفر زخمی شدند.
* آنکارا- ایرنا- دادستان های شهر مالاتیا و دیاربکر ترکیه با تنظیم کیفرخواستی، خواستار مجازات حبس سنگین برای صباحت تونجل رهبر شاخه زنان حزب مناطق دموکرات ترکیه شدند.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که در مذاکره با نخست وزیر یونان بار دیگر خواستار استرداد هشت نظامی کودتاگر فراری و پناهنده به یونان شده است.
* آنکارا- ایرنا- ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که در حمله هواپیماهای نظامی این کشور به مناطقی در شمال عراق، 6 عضو حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) کشته شدند.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه طی گفت و گوی تلفنی بر ضرورت حفظ یکپارچگی سیاسی و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار دخالت مجامع بین المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.
* دمشق- ایرنا- گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) و تروریست های همپیمان برای حمله به شهرهای محاصره شده و شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب آماده می شوند.
* مسکو- ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که با تلاش های آمریکا برای تحمیل راه حل های خود مقابله و آن را رد می کند.
* لندن- ایرنا- پس از انتشار گفت وگوی جنجالی رئیس جمهوری آمریکا با نشریه سان درباره روند خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا و آینده تاریک روابط تجاری میان این دو، ترامپ تلاش کرد که اظهارات خود را جبران کند، اما کارشناسان این اقدام را در جهت تضعیف متحد سنتی واشنگتن تفسیر می‌کنند.
* اربیل- ایرنا- یک کارشناس نفتی در کردستان عراق در مقاله ای با تاکید بر اینکه ممنوعیت صادرات نفت ایران موفق نخواهد بود، نوشت که تهران با واکنش نسبت به تحریم نفتی خود توانست قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش دهد.
* تهران- ایرنا- دادگاهی در مصر، 27 تن از اعضای گروه اخوان المسلمین را به اتهام خرابکاری و اقدام های ضد دولتی به حبس محکوم کرد.
* تهران- ایرنا- رئیسان جمهوری فرانسه و روسیه در دیدار روز یکشنبه خود در مسکو پیرامون ایران، سوریه و اوکراین گفت و گو می کنند.
* اربیل- ایرنا- وزارت ارتباطات منطقه کردستان عراق روز شنبه اعلام کرد که دولت عراق تمامی شبکه های اجتماعی در این کشور را فیلتر و استفاده از شبکه های اینترنتی را نیز قطع کرده است.
* تهران- ایرنا- آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین واقع در منطقه موسوم به «غلاف غزه» به صدا در آمد.
* تهران- ایرنا- در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «الکتیبه» در نوار غزه، 2 کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.
* مسکو- ایرنا- اوکراین با فرانسه قراردادی منعقد کرد که براساس آن 55 فروند بالگرد نظامی از پاریس می خرد.
* لندن- ایرنا- هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین روز از اقامت وی در انگلیس، به دعوت نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ روز شنبه در شهر ادینبرو اسکاتلند تظاهرات کردند.
شبد**1953**1379

نظر شما