شناسهٔ خبر: 26710587 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حاشیه های حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال در شبکه نسیم

خندوانه میزبان قاتل کریس!

برنامه «خندوانه» جمعه شب (22 تیر ماه) مهمان سه نفر از ستاره‌های مستطیل سبز بود،ستاره‌هایی که همین یکی دو هفته پیش، پیراهن تیم ملی را به تن کردند و در مواجهه با ستاره‌های جهانی فوتبال، دلیرانه و دلاورانه در زمین برایمان جنگیدند. علیرضا بیرانوند، سعید عزت‌اللهی و میلاد محمدی سه فوتبالیستی بودند که پس از بازگشتشان از روسیه، برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردند و در خندوانه به نمایندگی از دیگر ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان از تجربه حضور در جام‌جهانی روسیه و حتی زندگی‌های شخصی‌شان گفتند و با رامبد جوان به گفت‌وگو نشستند. البته این نخستین باری نبود که برنامه خندوانه، مهمانانش را از میان چهره‌های روز و قهرمانان ملی کشور انتخاب می‌کرد. این برنامه در سری‌های قبلی‌اش میزبان ورزشکاران و مدال‌آورانی چون بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان، کیمیا علیزاده قهرمان تکواندوی ایران و نیز بازیکنان فوتبال باشگاهی کشور هم شده بود.

صاحب‌خبر -

شبِ شکوهِ بیرانوند

جمعهشب، شب شکوه بیرانوند در تلویزیون بود. فوتبالیستی که دو هفته قبل، کاری کرد کارستان. او در طول سه بازی ایران در جام جهانی، از دروازه تیم ملی کشورمان چون سنگربانی دفاع کرد؛ جلوی گل شدن توپها و ضربههای اساسی حریفان را گرفت و حتی در مقابل پنالتی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی و صاحب توپ طلای جهانی دلیرانه ایستاد. دروازهبان تیم ملی کشورمان و تیم باشگاهی پرسپولیس، دیشب علاوه بر حضور در برنامه ضبطی و تولیدی خندوانه، در برنامه فصل داغ فوتبال به مجریگری جواد خیابانی هم به صورت زنده مقابل دوربین رفت.

خاطرهات را بگو

خندوانه جمعه شب در گفتوگو با ملیپوشان فوتبال، شب گرمی را در تابستان رقم زد و جنس شوخیها و حرفها و خاطرات این بازیکنان و حتی کلکلهایی که با هم و یا با رامبد جوان داشتند، جالب و تماشایی بود.

در بخشی از این گفتوگو سعید عزتاللهی، ملیپوش کشورمان در پاسخ به سوال جوان، پرتاب اوت جنجالی میلاد محمدی از کنار زمین را قشنگترین خاطره خود از جام جهانی دانست و گفت: در بازی با اسپانیا بود که میلاد حرکت خاطرهانگیز و پربحثش را اجرا کرد. وقتی میلاد برای پرتاب توپ رفت، من خودم را برای یک پرتاب کوتاه از جانب او آماده کرده بودم و نمیدانستم میخواهد پشتک بزند. میلاد در بازیهای قبلی اصلاً این حرکت را تمرین نکرده بود و ما این حرکت را از او ندیده بودیم. میلاد محمدی هم در پاسخ به این خاطره عزتاللهی، خطاب به مردم و تماشاچیان توی استودیو اظهار کرد: شما اگر در آن لحظه بودید چه کار میکردید؟ من به دلیل اینکه کتفم را عمل کرده بودم، نمیتوانستم اوت بلند بیندازم؛ اما یادم بود هشت سال پیش یک بار این حرکت پشتک را تمرین و امتحان کرده بودم. برای همین به عشق مردم این کار را کردم. علیرضا بیرانوند هم به شوخی گفت: البته حرکت خوبی بود و مردم هم دوستش داشتند و بازخورد خوبی از مخاطبان اینستاگرامی گرفتیم.

چطوری اینستاگرامی؟

از دیگر حواشی جالبی که در این برنامه مورد توجه قرار گرفت و در خصوصش گفتوگو شد، ماجرای ساخت کلیپ جنجالی علیرضا بیرانوند قبل از جامجهانی بود؛ کلیپی که او در آن با کریستیانو رونالدو کری میخواند و اعتماد به نفس خوب او را پیش از شروع بازیها نشان میداد.

بیرانوند در ادامه این گفتوگو، درباره ساخت کلیپ طنز خود خطاب به رونالدو گفت: پس از قرعهکشی جامجهانی، تمام نگاهها به من بود. همه میدانستند به احتمال زیاد، من یکی از بازیکنان اصلی تیم هستم. به هر حال گروه ما از ابتدا گروه مرگ نام گرفته بود و همه نگران بودند. تا اینکه فیلم سینمایی به وقت شام اکران شد و مردم برای من در فضای مجازی کلیپ «چطوری بیرانوند» را ساختند. قبل از بازیها حجم انتقادها خیلی بالا بود و البته مردم با همین طنازیها به من روحیه و انگیزه میدادند. من هم با خودم گفتم در جواب همه آن کلیپها و برای نشان دادن روحیه بالای خودم، کلیپ «چطوری کریس» را بسازم.

نه به بیاخلاقی مجازی

لحن انتقادی مردم در فضای مجازی و انتقادات بعضا بیاخلاقانهای که از جانب برخی کاربران رخ میدهد، از دیگر نکاتی بود که در این برنامه مطرح شد. بیرانوند در بخشی از حرفهای خود گفت: همه بچههای تیم میدانند من بازیکنی معمولی نسبت به دیگر بازیکنها در سطح جهان بودم. بر این اساس خیلی مورد بیاحترامی قرار گرفتم؛ اما نگرانیهای مردم را درک میکنم. همه سعی خودم را کردم تا در جام جهانی عملکرد خوبی از خودم نشان بدهم. مطمئن باشید اگر رونالدو به من گل میزد، مردم بقیه بازیهایم را نمیدیدند. وقتی تیم داوری ویدئو چک را دیدند و پنالتی به نفع پرتغال اعلام شد، فقط با خدا حرف میزدم که کمکم کند سربلند شوم. تمام مردم ایران داستان زندگی من را میدانند. وقتی آن توپ را گرفتم، تمام زندگیام و صحبتهای 80 میلیون هوادار و انتقاداتی که نسبت به من مطرح بود را مرور کردم و به طور قطع با آن گل، همه انتقادها و حتی دنیا را بغل کردم.

لحن متین اما بغضآمیز صحبتهای بیرانوند در این بخش، واکنش رامبد جوان را به همراه داشت. او خطاب به بیرانوند گفت: تو خیلی مهربان و آدمحسابی هستی که آن لحنها و توهینها و بیفرهنگیها را اینقدر مهربانانه یاد میکنی و این بزرگواریات را میرساند. جوان در ادامه از کاربران فضای مجازی خواست بازنگری درستی در رفتار خود در فضای مجازی داشته باشند.

جنابخان وارد میشود

از دیگر بخشهای پرطرفدار برنامه خندوانه در جمعه شب، ورود جنابخان به فضای بحث با ملیپوشان بود. او در این برنامه سرودی که پیش از برگزاری مسابقات برای جامجهانی خوانده بود را به مهمانان برنامه تقدیم کرد و در انتها، مراسم عقدی را بین سعید عزتاللهی و عمه دختر مورد علاقهاش احلام جاری کرد. خوانندگی علیرضا بیرانوند به زبان لری و سعید عزتاللهی به زبان گیلکی و نیز اهدای یک دست لباس محلی به بیرانوند، از دیگر بخشهای برنامه تماشایی جمعه شب بود.

ناظر دقت کن!

رسانه ملی جمعه شب در دو شبکه خود به فاصلهای نزدیک، میزبان دروازهبان تیم ملی کشورمان بود. بیرانوند که ابتدا با برنامه فصل داغ فوتبال بهطور زنده مقابل دوربین شبکه ورزش رفته بود، در گفتوگو با جواد خیابانی به شکلی تخصصیتر از ورزش سخن گفت و به بهانه حضور او، برنامهای چالشی تقدیم نگاه مخاطبان شد. با این حال کمتر از یک ساعت بعد، او دوباره مهمان شبکهای دیگر بود و در برنامه ضبط شده شبکه نسیم، مقابل رامبد جوان نشست و اینبار گفتوگویی دوستانه و از جنسی دیگر داشت. حضور ملیپوشان روی آنتن رسانه ملی، اتفاقی قابل توجه است و با توجه به درخشش اخیر آنها در جامجهانی، تماشای حضور و حرفهایشان لطفی دیگر دارد. با این حال سوال اینجاست چرا یک مهمان پرطرفدار، در یک شب باید دو بار روی آنتن دیده شود؟ به نظر میرسد اگر هماهنگی و نظارت بهتری وجود می داشت، میشد یکی از این دو برنامه را با فاصلهای یکی دو روزه روی آنتن فرستاد تا حضور او در هیچکدام از این دو برنامه اصطلاحا نسوزد. اینجاست که جای خالی ناظر پخش به نوعی احساس میشود و این نوعی کجسلیقگی و ناهماهنگی را میان شبکههای سیما میرساند.

زهرا غفاری

رسانه

نظر شما