شناسهٔ خبر: 26710414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

رهبران سابق فارک کلمبیا در دادگاه
رهبران سابق «نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا» موسوم به فارک برای نخستین بار در دادگاه ویژه جدید صلح حاضر شده تا به اتهامات علیه خود درباره ارتکاب جرایم جنگی در جریان پنج دهه درگیری خشونت آمیز در این کشور آمریکای لاتین، پاسخ دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو لاندونو، یکی از رهبران سابق فارک در این جلسه که روز جمعه برگزار شد، گفت:‌ من به درخواست شما اینجا هستم. 
ما اینجاییم چون در هاوانا موفق شدیم تا با کمک یکدیگر به توافق برسیم و به درگیری‌ها در کلمبیا پایان دهیم.

تصویب تحریم تسلیحاتی سودان
شورای امنیت سازمان ملل به زحمت از یک پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه سودان جنوبی حمایت کرد زیرا برخی از اعضا معتقدند چنین حرکتی به تلاش‌های آفریقایی‌ها برای پایان دادن به درگیری پنج ساله در تازه‌ترین کشور جهان لطمه می‌زند. به گزارش آسوشیتدپرس، این قطعنامه حداقل ۹ رای «آری» را به دست آورد. شش عضو دیگر شورای امنیت شامل روسیه، چین، اتیوپی، گینه استوایی، قزاقستان و بولیوی رای ممتنع دادند.این قطعنامه علاوه بر تحریم تسلیحاتی فوری، ممنوعیت مسافرتی و توقیف دارایی علیه معاون وزیر دفاع سودان جنوبی در امور لجستیکی و رئیس سابق ارتش آزادی‌بخش خلق سودان اجرایی می‌کند.

رایزنی شورشیان ادلب با روسیه
منابع داخلی اعلام کردند، تعدادی از مقامات در استان ادلب برای تحویل دادن مناطق خود و دست یافتن به یک حل و فصل با دولت سوریه اقدام به رایزنی با مرکز آشتی روسیه مستقر در پایگاه حمیمیم در سوریه کرده‌اند. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، با پایان یافتن حضور گروه‌های شورشی در جنوب سوریه، توجهات معطوف شمال این کشور می‌شود و استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه آخرین پایگاه گروه‌های شورشی است، همزمان با نزدیک شدن زمان تعیین سرنوشت این استان، اطلاعات موجود درباره این منطقه از وجود آشوب در ادلب خبر می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما