شناسهٔ خبر: 26706372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

گزارشی از شرایط نابسامان باشگاه‌ها در لیگ یک

صاحب‌خبر -
رقابت‌های لیگ دسته اول روز دوشنبه ۲۵ تیرماه قرعه کشی می‌شود و تیم‌ها حریفان خود را شناسایی می‌کنند. لیگ دسته اول اگرچه از نظر نظم برگزاری مسابقات بسیار مناسب است و در دو سه فصل اخیر نیز از نظر کیفی پیشرفت خوبی داشته و مربیان سرشناس و تحصیلکرده‌ای در آن حضور دارند اما این لیگ هم مشکلات خاص خود را دارد. بخصوص فصل آینده لیگ ۱۸ تیمی دسته اول روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت. یکی از بزرگترین‌ مشکلات رقابت‌های فصل آینده شرایط نابسامان تیم‌هاست. 
حداقل ۵ تیم وضعیت مناسبی در رقابت‌های فصل آینده لیگ یک ندارند.
نفت تهران ، فصل گذشته حتی در لیگ برتر هم وضعیت بدی داشت و بارها در لیگ برتر مالک و مربی عوض کرد! چنین تیمی قطعا در لیگ دسته اول وضعیتش فاجعه‌بار‌تر خواهد بود. مگر اینکه مالکی دلسوز پیدا شود و این تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال ایران را سامان بدهد که خیلی بعید به نظر می‌رسد. شاید نفت تهران هم اگر به حال خود رها شود در آخر فصل راه تیم صبای قم را طی کند و دیگر اثری از این باشگاه قدیمی نباشد و این تیم هم مثل راه آهن تهران در مسیر نابودی قدم بگذارد.
سیاه‌جامگان ؛ این تیم که حتی نامش هم چندین و چند مرتبه در لیگ برتر تغییر کرد در لیگ دسته اول شرایط بدتری خواهد داشت. مشکی پوشان مشهد یا سیاه جامگان یا هر نام دیگری روزگار سختی در لیگ یک خواهد داشت. وضعیت مالی این باشگاه خصوصی هم در لیگ یک خوب نیست و باید دید این تیم می‌تواند هزینه‌های زیاد تیمداری در لیگ یک را تامین کند یا سیاه جامگان هم مانند ابومسلم مشهد رو به نابودی می‌گذارد.
ماشین‌سازی تبریز ؛ این باشگاه هم سابقه حضور در لیگ برتر را دارد و شهرداری تبریز از ماشین‌سازی حمایت می‌کرد که بعید است فصل آینده از این باشگاه حمایت مناسبی صورت بگیرد. بحث فروش امتیاز این تیم قدیمی هم چندباری در رسانه‌ها مطرح شد و اکنون این تیم قدیمی و ریشه‌دار هم وضعیت نامشخصی در لیگ یک فصل آینده خواهد داشت.
خونه به خونه بابل ؛ خونه به خونه دو فصل پیاپی است که در روزهای آخر از رسیدن به لیگ برتر بازمی‌ماند. این باشگاه خصوصی هم شاید فصل آینده در لیگ دسته اول حضوری تمام و کمال نداشته باشد و مالک خصوصی باشگاه دیگر تمایل زیادی به هزینه زیاد در لیگ یک نداشته باشد. شاید دیگر خونه به خونه مثل یک مدعی وارد رقابت‌های این فصل نشود.زیرا مدیران این باشگاه هنوز امیدوارند که به لیگ برتر بیایند!
استقلال جنوب تهران ؛ این تیم تازه به لیگ دسته اول آمده هم شرایطش نامشخص است و مدت‌هاست موضوع فروش امتیاز این باشگاه نقل محافل ورزشی است. یک روز گفته می‌شود این تیم فروخته شد و روز دیگر می‌گویند خریدار هنوز پول نداده! تکلیف مدیریتی و مالکیتی این باشگاه هم نامشخص است.
به هر حال ۵ تیم از ۱۸ تیم لیگ دسته اول وضعیت خوبی در فصل آینده ندارند اما برخی دیگر از تیم‌ها نیز تمرینات خود را جدی پیگیری می‌کنند و خود را مدعی صعود می‌دانند و به همین دلیل انتظار می‌رود در لیگ یک فصل آینده نیز شاهد مسابقات جذابی باشیم.

نظر شما