شناسهٔ خبر: 26704083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

علم‌الهدی: مشکلات اقتصادی یک موضوع است، حجاب یک موضوع

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه مسئله حجاب یک ارزش قرآنی و واجب دینی است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، وقتی موضوع سلطه بر کشورهای جهان سوم مطرح شد، مستکبران و استعمارگران، براندازی هویت و نابودی فرهنگ ملت‎ها را بهترین راه معرفی کرده و بر اساس شعار جهان مدرن و تفکر نوین سعی کردند تا فرهنگ و هویت ملت‎ها را نابود کنند.کشف حجاب در ایران برای از بین بردن هویت ایرانی بود، آن زمان مردان و زنان ایرانی لباس بلند می‎پوشیدند، این پوشش حتی به قبل از ظهور اسلام هم بر می‎گردد، اما رضاخان می‎خواست این هویت ملی را با لباس‎های کوتاه فرنگی عوض کند و ارزش‎های ایرانی را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کشف حجاب در ایران به منظور از بین بردن هویت ایرانی بود و این هدف رضاخان بود.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی در ویژه برنامه گرامیداشت 21 تیرماه، سالروز واقعه خونین مسجد جامع گوهرشاد که قبل از نماز ظهر در ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد برگزار شد، اظهار داشت: مسجد گوهرشاد قتلگاه عزیزانی است که توسط یک دست‎نشانده استعمار یعنی رضاخان جان خود را از دست دادند، آن‌ها در سحرگاه 21 تیرماه سال 1314 به وسیله عوامل جلادِ رضاخان ابتدا در مسجد گوهرشاد محاصره شدند و سپس از بالای پشت بام هدف مزدوران رژیم قرار گرفتند، بسیاری از مردم در این فاجعه شهید شدند و حتی بدن‎های آن‌ها را هم به بازماندگان‎شان برنگرداندند.

وی ادامه داد: امروز با گذشت بیش از 80 سال، شما خواهران و برادران به یاد آن شهدا جمع شده‎اید و راهپیمایی کرده‎اید تا پرچم صیانت از عفاف و حجاب را برافراشته نگه دارید و راه آن عزیزان را ادامه دهید.

کشف حجاب؛ براندازی هویت ملت ایران

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه مسئله حجاب یک ارزش قرآنی و واجب دینی است، عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، وقتی موضوع سلطه بر کشورهای جهان سوم مطرح شد، مستکبران و استعمارگران، براندازی هویت و نابودی فرهنگ ملت‎ها را بهترین راه معرفی کرده و بر اساس شعار جهان مدرن و تفکر نوین سعی کردند تا فرهنگ و هویت ملت‎ها را نابود کنند.

وی ادامه داد: استعمار برای براندازی هویت ملت ایران نیاز به عوامل قلدری داشت که این مهم در کشور ایران توسط رضاخان و عوامل جلادش پیگیری شد؛ البته ملت ایران، علما و نخبگان در برابر این حرکت ساکت نمانده و اقداماتی را انجام دادند.

آیت الله علم الهدی افزود: کشف حجاب در ایران برای از بین بردن هویت ایرانی بود، آن زمان مردان و زنان ایرانی لباس بلند می‎پوشیدند، این پوشش حتی به قبل از ظهور اسلام هم بر می‎گردد، اما رضاخان می‎خواست این هویت ملی را با لباس‎های کوتاه فرنگی عوض کند و ارزش‎های ایرانی را از بین ببرد.

کارنامه ننگین رضاخان

وی تصریح کرد: کارنامه رضاخان در تمام دوران سلطنتش چیزی جز خون‎ریزی، جنایت، سرسپردگی به انگلیسی‎ها و استعمارگران نبود، او هر کاری که در این کشور انجام داد به نفع استعمار بود، حتی احداث راه آهن جنوب تا شمال و دانشگاه هم در راستای اجرای سیاست‎های استعمار بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: رضاخان در برابر حجاب زنان ایرانی ایستاد، این حجاب و پوشش زنان ایرانی افزون بر اینکه از واجبات دینی است یکی هویت ایرانی نیز هست، اما حکومت رضاخان خواست با این هویت مقابله کند، البته شیوه رفتاری رضاخان برای مردم ایران یک عبرت هم به‎شمار می‎رود، او در ابتدا رنگ دینمداری به خود گرفت، ولی وقتی روی تخت حکومت نشست علیه دین قیام کرد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امروز هم برخی با کشف حجاب و قلم فرسایی‎ در این زمینه می‎خواهند راه همان رضاخان قلدر را ادامه دهند، اما یقینا هرگز ملت ایران نخواهد گذاشت. اکنون برخی می‎گویند چون مشکلات اقتصادی وجود دارد نباید به مردم به خاطر مسئله بی‎حجابی گیر داد، در حالی که مشکلات اقتصادی یک موضوع است و حجاب هم موضوع دیگر.

نظر شما