شناسهٔ خبر: 26700715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیست تیم ملی بسکتبال چراغ خاموش تغییر کرد

لیست اعضای دعوت شده به تیم ملی بسکتبال از سوی سایت این فدراسیون به طور نامحسوس آن هم بدون انتشار اصلاحیه تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

ماجرای تغییر چراغ خاموش لیست تیم ملی بسکتبالبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که خبری در سایت فدراسیون‌های ورزشی منتشر می‌شود، اغلب روال به این شکل است که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مورد نظر خبر منتشر شده را بدون تغییر و به نقل از سایت فدراسیون مورد نظر بازنشر می‌کنند.

در این میان بار‌ها پیش آمده که خبری با اطلاعات اشتباه در خروجی سایت فدراسیون قرار گرفته است. در این موقع اغلب ادمین سایت مورد نظر برای آگاهی دادن به سایر رسانه‌هاخبری به صورت جدا و به عنوان اصلاحیه منتشر می‌کند.

سایت فدراسیون بسکتبال ایران، اما با انتشار یک خبر که در آن لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی درج شده بود و سپس اصلاح چراغ خاموش این خبر بدون اینکه به طور مجزا اصلاحیه منتشر شود، دست به اقدامی غیر حرفه‌ای زد. این تغییر بی سر و صدا در متن خبر مذکور موجب شد بسیاری از رسانه‌ها که پیس از اصلاح خبر را منتشر کرده بودند از تغییرات ایجاد شده روی این خبر مطلع نشوند.

اما ماجرای تغییر نام لیست دعوت شدگان به تیم ملی چه بود. در لیست ابتدایی که روز پنج شنبه روی خروجی سایت فدراسیون بسکتبال قرار گرفته بود، ۱۲ بازیکن قرار داشتند، اما بعد از چند ساعت نام یک بازیکن به این لیست ۱۲ نفره اضافه شد. صمد نیکخواه بهرامی بازیکنی بود که لیستش در بین اسامی اولیه نبود و سپس در سکوت به لیست اولیه اضافه شد.

صمد نیکخواه بهرامی بعد از پایان دیدار دو تیم ایران و قزاقستان در تهران که منجر به پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران و صعود این تیم به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی بسکتبال، از مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی اجازه گرفت تا برای دیدن خانواده‌اش به امریکا سفر کند. همان زمان و در هر حالی که صحبت‌هایی درباره اعزام تیم ملی بسکتبال به تورنمنت اسپورت اطلس چین مطرح شده بود، به نظر می‌رسید صمد تیم ملی را در این مسابقات همراهی نخواهد کرد و سپس برای بازی‌های آسیایی جاکارتا به اردوی ملی پوشان ملحق شود.

شاید به همین دلیل بود که انتشار اولیه اسامی تیم ملی و جای خالی نام صمد نیکخواه بهرامی چندان تعجب آور نبود، اما افزوده شدن نام این بازیکن بعد از چند ساعت باعث تعجب اهالی بسکتبال شد.

بیشتر بخوانید: اسامی ملی پوشان بسکتبال اعلام شد

به نظر می‌رسد صمد نیکخواه بهرامی تصمیم گرفته در تورنمنت اطلس اسپورت چین نیز حضور داشته باشد، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که به واقع بازیکن باید برای حضور خود در تیم ملی تصمیم گیرنده باشد یا سرمربی باید در نهایت در این باره دست به انتخاب بزند. کادر فنی تیم ملی بسکتبال هنوز توضیحی در خصوص این تغییر و اضافه شدن نام صمد به لیست تیم ملی ارائه نکرده و تلاش ما برای گفتگو با بازیکن اضافه شده به تیم ملی و سرمربی این تیم موفقیت آمیز نبود.

با تمام این تفاسیر در نهایت روزبه ارغوان، فرید اصلانی، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، حامد حدادی، نوید رضایی فر، آرن داودی، امیر صدیقی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، میثم میرزایی، بهنام یخچالی و صمد نیکخواه بهرامی ۱۳ بازیکنی هستند که تیم ملی بسکتبال ایران را در تورنمنت اطلس اسپورت همراهی می‌کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران فردا راهی چین محل برگزاری مسابقات اطلس اسپورت خواهد شد. در این مسابقات ایران به مصاف استرالیا، امریکا و لهستان می‌رود.

انتهای پیام/

تغییر خبر فدراسیون بسکتبال بدون اصلاحیه!

نظر شما