شناسهٔ خبر: 26694605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان

زنجان - ایرنا - نشست روسای اتاق های بازرگانی استان های شمالغرب کشور و همایش معرفی صنعتگران برتر استان زنجان مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان زنجان به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، نشست روسای اتاق های بازرگانی استان های شمالغرب کشور با حضور استاندار زنجان و مسئولان اقتصادی استان برگزار شد و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: بخش خصوصی و تولیدکنندگان باید به عنوان سربازان جنگ اقتصادی یار و یاور دولت باشند.
استاندار زنجان هم در این نشست گفت: دولت از تمام مشکلات بخش خصوصی مطلع است و هیچ تصمیمی پشت درهای بسته گرفته نمی شود، بلکه گاه حجم مشکلات از تدابیر انجام شده، سبقت می گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: دولت برای ایجاد تغییرات اساسی و اصلاحات در ساختار اقتصادی کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کند.

**همایش معرفی صنعتگران برتر استان زنجان با حضور معاون وزیر صمت، استاندار زنجان، نماینده مردم زنجان در مجلس و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو در این همایش گفت: تبادل ارز در بازار ثانویه بین واردکنندگان و صادرکنندگان شروع شده که قطعا باعث کاهش التهاب قیمت ارز و مانع سوداگری خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت تحریم اقتصادی و اینکه در جنگ کامل اقتصادی هستیم را باید به مردم گفت، اما نباید در مقابله با تحریم ها مرعوب دشمن شد.

**طی سه ماهه نخست امسال 12 هزار و 492 کیلوگرم فرآورده خام دامی و پروتئین غیر بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان زنجانی حذف شد.

**بر اساس آخرین ارزیابی ها بیمارستان امید ابهر در طرح اعتبار بخشی در بین 14 بیمارستان این استان به عنوان اولین و برترین بیمارستان در این طرح شناخته شد.

**در سه ماه نخست امسال یکهزار و 694 نفر از جمعیت معتادان در 25 مرکز اعتیاد این استان درمان شدند.

**مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: تعداد مرگ های ناشی از مصرف روان گردان و انواع مواد مخدر در استان طی فصل بهار نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 3 برابر افزایش یافته است.

**مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: با توجه به تصرف زمین های دولتی در این استان به ارزش ریالی 97میلیارد ریال توسط عده ای سودجو، این اداره کل به جد پیگیر این پرونده ها است.

**معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان گفت: این اداره کل در راستای استقلال مالی مددجویانش، محصولات با کیفیت تولیدی آنان را خریداری می کند

**سال گذشته 49 پرونده که تا آن زمان در مجموع یک میلیارد ریال برگ تشخیص صادر شده بود که با بررسی اسناد میزان فرار مالیاتی آنها به یک میلیارد و 900 میلیون ریال رسید.

** 12 تن انواع کالای قاچاق در راستای حمایت از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، از سوی پلیس این استان امحا شد.

**با اعزام نخستین گروه از دانشجویان بسیجی دانشگاه های زنجان، اردوهای جهادی دانشجویی به مناطق محروم این استان آغاز شد.

**230 راس از دام های روستای چنگ الماس شهرستان ابهر روز جمعه /15 تیر/ به علت نامعلومی در منطقه 2 روستای رازمجین و چنگ الماس تلف شدند.

**طی سه ماهه گذشته از سالجاری بیش از 334 هزار نفر مسافر در قالب 125 هزار سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری جاده ای این استان جابجا شده اند.
3216/8068

نظر شما