شناسهٔ خبر: 26692816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار افشار در همایش شنبه‌های انقلاب:

اقتدار دفاعی کشور مرهون حضور گسترده ملت است

جانشین سابق قرارگاه جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اقتدار ما در حوزه دفاعی و امنیتی به سبب حضور و مشارکت مردم به دست آمده است و این مشارکت مردم حقیقتا در تمام حوزه‌های کشور مثال‌زدنی است.

صاحب‌خبر -

افتدار دفاعی کشورمان مرهون حضور گسترده ملت استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، سردار علیرضا افشار مسؤول کارگروه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جانشین سابق قرارگاه جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز (شنبه) در سیزدهمین نشست خبری شنبه‌های انقلاب، یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی را مشارکت‌های مردمی دانست و اظهار داشت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی آرزو و ادعای نظام‌های غربی و شرقی است؛ چرا که هیچ‌کدام از نظام‌های سوسیالیستی و لیبرالیسم موفق نشدند که مشارکت مردم را در پیش بردن اهداف و سیاست‌های کلی کشورهای خود داشته باشند.

افشار در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مردم داوطلبانه در تمام عرصه‌ها حضور حداکثری پیدا می‌کنند، افزود: الگوی مناسب نظام اسلامی بر پایه نقش آفرینی‌های مردم با ظهور انقلاب اسلامی در کشورمان شکل گرفت.

مسؤول کارگروه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مشارکت خیل عظیمی از مردم در برگزاری انتخابات کشورمان، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نشان از حمایت ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است. فعالیت گسترده مردم و نقش‌آفرینی آن‌ها را امروزه ما در باشکوه برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورا‌های شهر مشاهده می‌کنیم؛ این رویدادی است که تا قبل از ظهور انقلاب اسلامی در کشورمان محال و غیر ممکن بود.

وی با توجه به برگزاری راهپیمایی‌های مختلف در کشور، گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌های روز قدس و 22 بهمن به روشنی بیان می‌کند که تا چه میزان مردم در امورات سیاسی کشور مشارکت دارند. بزرگ‌ترین فتنه کشور توسط مردم در 9 دی خنثی شد که اوج حماسه آفرینی ملت بود. کدام کشور را می‌توان یافت که در آن ارتباط تنگاتنگ و مستحکمی میان ملت و دولتمردان وجود داشته باشد؟ همین همبستگی مردم و مسوولان باعث ریشه دواندن انقلاب در کشور شده است.

افشار با اشاره به تجمعات مردمی در اعلام حمایت از نظام و انقلاب، گفت: در روز 9 دی مردم کاری کردند که دشمنان ما حساب کار دستشان آمد و دانستند تمام توطئه‌هایشان علیه ایران به دست مردم انقلابی ما خنثی خواهد شد؛ لذا هیچ تحلیلگر سیاسی نمی‌توانست حضور گسترده ملت در 9 دی را پیش‌بینی کند. این نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران اصلی حکومت جمهوری اسلامی، مردم هستند.

وی با بیان اینکه حضور سیاسی مردم در تمام عرصه‌ها ضامن تداوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در کشور‌های غربی حضور مردم در عرصه‌ها به 2 دسته تقسیم شده است، دسته اول کسانی هستند که در مقابل حضورشان در میدان به نشان حمایت از نظام کشورشان، از دولتمردانشان پول دریافت می‌کنند و دسته دوم نیز افرادی هستند که به واسطه زورگویی و ظلم و فشار حکومتشان پای کار می‌آیند. این در حالی است که در کشور ما مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه همواره پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت فقیه بوده‌اند که مصداق بارز این مشارکت‌های داوطلبانه دوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

مسؤول کارگروه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه، افزایش توان دفاعی کشور را یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اقتدار ما در حوزه دفاعی و امنیتی نیز به سبب حضور و مشارکت مردم به ارمغان آمده است و این مشارکت مردم حقیقتا در تمام حوزه‌های کشور مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب اسلامی کشورمان، غربی‌ها و استکبار جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانش همیشه درصدد بودند تا با ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی میان مردم ما شکاف ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند قدرت ما را تضعیف و در نتیجه خواسته‌های خود را عملی کنند؛ اما مهم‌ترین عامل بازدارنده در مقابل تمام اقدامات ضدایرانی آن‌ها همین وحدت، انسجام و مشارکت‌های مردم در میدان‌های مختلف است.

افشار گفت: امنیت ما در قیاس با سایر کشور‌ها در بالاترین درجه ممکن قرار دارد. در شمال غرب و جنوب شرق امنیت ما بی‌نظیر است. درواقع مشارکت مردم و ثبات و افزایش امنیت ارتباط مستقیمی با هم دارند. امنیت پایدار ما مرهون حضور گسترده مردم است که این امر باعث شده تا سایر کشور‌ها از جمهوری اسلامی به عنوان امن‌ترین کشور‌ها یاد کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما