شناسهٔ خبر: 26686060 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بازگشت قدرتمند سریال «بازی تاج و تخت»

صاحب‌خبر -

فصل هفتم درام فانتزی «بازی تاج و تخت» تولید شبکه اچ‌بی‌او با 22 نامزدی از جمله بهترین سریال درام پیشتاز نامزدهای هفتادمین جوایز امی است که اسامی آن‌ها پنجشنبه شب به وقت ایران اعلام شد.
به گزارش هنرآنلاین، فصل هفتم «بازی تاج و تخت» برخلاف فصل‌های قبلی که در ماه‌های مارس یا آوریل پخش می‌شد، سال گذشته از اواسط ژوئیه روی آنتن رفت و به همین دلیل برای رقابت در جوایز امی 2017 واجد شرایط نبود.
تعدادی از بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» شامل نیکلای کاستر والدو، پیتر دینکلیج و لنا هدی برای کار خود در فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» نامزد شده‌اند، اما در کمال شگفتی کیت هرینگتن و امیلیا کلارک، دو بازیگر اصلی دیگر این سریال نتوانستند نامزد شوند. هرینگتن پیش از این در 2016 برای «بازی تاج و تخت» نامزد شد و کلارک در سال‌های 2013، 2015 و 2016 شانس دریافت جایزه‌ امی را داشت.
فصل ششم این سریال پرطرفدار دو سال پیش در جوایز امی 23 نامزدی کسب کرد و در نهایت با دریافت 12 جایزه از جمله جایزه بهترین سریال درام، بیشترین جایزه را گرفت. فصل هشتم و پایانی «بازی تاج و تخت» در سال 2019 پخش خواهد شد.
امسال دو سریال «ستردی نایت لایو« (پخش زنده شنبه شب‌) تولید شبکه ان‌بی‌سی و «وست‌ورلد» دیگر تولید اچ‌بی‌او، هر یک با 21 نامزدی، بعد از «بازی تاج و تخت» بیشترین تعداد نامزدی را به دست آورده‌اند. «ستردی نایت لایو» سال گذشته با 22 نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز امی بود و در 9 بخش برنده شد. از سوی دیگر، فصل اول «وست‌ورلد» که مانند «ستردی نایت لایو» در 22 بخش نامزد بود، تنها در پنج بخش فنی جایزه گرفت.
«قتل جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی» از اف‌ایکس با 18 نامزدی، بیشترین تعداد نامزدی یک بهترین سریال کوتاه را کسب کرده است، در حالی که «آتلانتا» دیگر تولید اف‌ایکس با 16 نامزدی در بین سریال‌های کمدی رکورددار است. «توئین پیکس: بازگشت» به کارگردانی دیوید لینچ تنها در 9 بخش فنی نامزد شده است، در حالی که انتظار می‌رفت این سریال در بخش بهترین سریال کوتاه و بهترین بازیگر مرد در یک سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی (برای کایل مک‌لاکلان) نامزد شود.
در همین حال، نت‌فلیکس در مجموع 112 نامزدی به دست آورده است، در حالی که اچ‌بی‌او 108 نامزدی کسب کرده است. برای اولین بار بعد از 18 سال اچ‌بی‌او نتوانست بیشترین تعداد نامزدی در جوایز امی را به نام خود ثبت کند.
اسامی برنده‌های هفتادمین جوایز سالانه‌امی که مهم‌ترین جایزه تلویزیونی در آمریکاست و از آن به عنوان به اسکار تلویزیونی یاد می‌شود، 17 سپتامبر در مراسمی در مایکروسافت تیه‌تر در لس آنجلس اعلام می‌شود. کالین جاست و مایکل چه مجریان مراسم هستند. سال گذشته جایزه ‌امی بهترین سریال درام به «سرگذشت ندیمه» تولید شبکه Hulu رسید. این سریال که با اقتباس از رمان معروف مارگارت اتوود ساخته شده است، در 13 بخش نامزد بود و در نهایت جوایز هشت بخش را به خود اختصاص داد. فصل دوم «سرگذشت ندیمه» امسال 20 نامزدی کسب کرده است. آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی هر سال جایزه ‌امی را به بهترین‌های دنیای تلویزیون در بخش‌های مختلف درام، کمدی، سریال کوتاه، فیلم تلویزیونی، برنامه‌های زنده و ... اعطا می‌کند.
نامزدهای امی 2018 از میان برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی‌زبان که از تاریخ اول ژوئن 2017 تا 31 مه 2018 از شبکه‌های مختلف تلویزیونی در آمریکا روی آنتن رفتند، انتخاب شدند.
 

نظر شما