شناسهٔ خبر: 26685660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین دعایی:

مشکلات کشور به دلیل گسترش فساد است

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با بیان این که دشمنان به دنبال از بین بردن حجاب زنان ایرانی هستند تا بتوانند با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند، گفت: اگر عفت و حیا در جامعه سست شود، تمام دیانت و ارزش‌ها از آن جامعه گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن دعایی دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی گفت: رضا خان در دوره حکومت خود طرح کشف حجاب اجباری را اجرا کرد، در مقابل هم شیخ بهلول مردم را در مسجد گوهرشاد به اعتراض علیه این طرح فراخواند.

وی افزود: رضاخان در مقابل تحصن مردم در مسجد گوهرشاد دستور به کشتار آن‌ها را داد، برابر گزارش‌های سفرای آن زمان، حدود دو هزار نفر در آن واقعه شهید شدند که جنازه‌هایشان به صورت یک جا در مکان‌های خاص دفن شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمنان به دنبال از بین بردن حجاب زنان ایرانی هستند تا بتوانند با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند، اظهار داشت: اگر عفت و حیا در جامعه سست شود، تمام دیانت و ارزش‌ها از آن جامعه گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ضریب موفقیت دشمن در برنامه مقابله با عفاف و حجاب خطرناک بوده، این در حالی است که تقید به عفاف و حجاب یک مساله انسانی و سنت آسمانی و قرآنی و یک قانون در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی ابراز داشت: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی، نخبگان و توده‌های مردم در برابر این سوال اساسی پاسخگو باشند که راه حل در برابر راهبرد دشمن در ترویج بی حجابی در جامعه چیست؟

وی عنوان کرد: نیکوترین عمل در تمام آموزه‌های اسلامی، عفت و حیا است؛ عفت، مدیریت احساس است که رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت به شمار می‌رود، چیزی با فضیلت تر از عفت در ابعاد مختلف آن وجود ندارد، لقمه حرام ایمان انسان را از بین می‌برد.

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: کسی که بی حیا باشد، از انجام گناه احساس ناراحتی نمی کند، حیا و ایمان با یکدیگر توامان است، براساس روایات کسی که در زندگی خود عفت به خرج می‌دهد، اجری کمتر از شهید ندارد.

وی اضافه کرد: در ۶۰۰ روایت از ائمه معصومین(ع) به بحث حیا پرداخته شده است، به دلیل افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، رهبر معظم انقلاب به صورت شخصی جلساتی را برای بررسی این مسائل تشکیل دادند، اما حیازدایی و عفت زدایی در جامعه  توسط برخی از مسؤولان صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی با بیان این که باید در فرهنگ‌سازی‌ها و برنامه‌های صدا و سیما و تولیدات فرهنگی کشور نسبت به حیا، عفت و حجاب توجه شود، گفت: متاسفانه گاهی اقدامات برخلاف این سیاست است، براساس گزارش فرماندهان نیروی انتظامی کشف حجاب بانوان، رقص زنان و کثیف ترین صحنه‌ها در مساله ورود بانوان به ورزشگاه آزادی رخ داد، آیا باید وقایعی همچون جشن هنر شیراز دوباره در این کشور تکرار شود؟

وی افزود: تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور به دلیل گسترش فسادها است، با افزایش فسق و فجور، درب‌های آسمان به روی ما بسته شده است، شاهد آسان سازی گناه‌ها در کشور هستیم و بزرگ ترین فاجعه فرهنگی در کشور در حال رخ دادن است./1323/پ۲۰۲/ج

نظر شما